EMK D3 – Nuenen O12 3 – 1

Geplaatst op: zondag 10 april 2016 om 21:15.

Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor dé derby: na de heenwedstrijd op sportpark Oude Landen (door EMK gewonnen met 1-2), kwam Nuenen nu naar de Wettenseind Arena voor sportieve revanche.  Op verzoek van de spelers van EMK begon de wedstrijd met een minuut stilte ter nagedachtenis aan de vorige week overleden opa van Kuyk, een trouwe supporter die als het even kon met z’n scootmobiel naar EMK kwam om de jongens aan te moedigen (rust zacht opa van Kuyk). Na dit indrukwekkend eerbetoon begon de wedstrijd en de mannen van EMK lieten meteen zien wat hun bedoeling deze middag was: vol strijdlust werden de duels aangegaan en het voetballend vermogen van D3 kwam tot uiting in de passing en de combinaties die gevormd werden. Als Nuenen balbezit had werden de ruimtes klein gemaakt en direct met zijn allen druk gezet.

De eerste tien minuten waren voor EMK en dat resulteerde al vrij snel tot de 1-0. De bijzonder actieve Guus ontving een lange bal van Thijs, kapte 2 man uit en schoof de bal voorbij de doelman van Nuenen. Na dit doelpunt schakelde Nuenen een tandje bij en het spel golfde op en neer. De druk van Nuenen resulteerde in zeker vier open kansen voor de bezoekers uit Nuenen, maar een uitstekend keepende Freek hield zijn team op de been met z’n reddingen. Bij een aanval in de 25e minuut plaatste Amon een afstandsschot dat door de keeper van Nuenen verkeerd beoordeeld werd, waardoor de bal tegen de touwen belande , 2-0. In de rust tijdens het appeltje, konden de coaches er alleen maar op wijzen zo door te gaan en wat individuele accenten aangeven.

In de tweede helft begon EMK goed en bood ook Nuenen goed partij. Er werd stevig maar fair gevoetbald. Toch werd vrij snel een foutje van EMK achterin door Nuenen afgestraft: 2-1. Bij EMK gingen de koppies omhoog in plaats van omlaag en werd vol vuur getracht de overwinning binnen te slepen, wat leidde tot diverse kansen op de 3-1 terwijl Nuenen weinig tot geen kansen creëerde. Vlak voor het einde van de wedstrijd kreeg EMK een corner die in eerste instantie werd afgeslagen, maar de afvallende bal werd opgepikt door Amon die met een bekeken schuiver de overwinning veilig stelde: 3-1.

Al met al een heerlijke pot voetbal waarbij het publiek de grote winnaar was en waarin EMK liet zien dat ze na een klein half jaar op het hoogste niveau (1e klasse en eerste jaars) enorm gegroeid zijn en dat was ook precies de doelstelling.

2016-04-09 EMK D3 (5) (1)  2016-04-09 EMK D3 (6)  2016-04-09 EMK D3 (10)

Complimenten mannen, het blijft speciaal om een derby tegen Nuenen te winnen.