EMK – De Weebosch 2 – 3

Geplaatst op: zondag 10 december 2023 om 20:45.

EMK begon vanmiddag aanvankelijk nog goed aan de wedstrijd (met o.a. een bal tegen de lat) en enkele kleinere kansen, maar de gasten uit De Weebosch namen na de openingsfase het initiatief in de wedstijd over en hadden ook het betere van het spel. Na ruim een half uur spelen was er een splijtende pass van De Weebosch die de spits van de gasten één-op-één bracht voor het doel van EMK, welke prima werd afgerond; 0-1. Nadat EMK probeerde terug in de wedstrijd te komen, waarbij de buitenspelval vanmiddag keer op keer haar werk deed, bleef de omschakeling aan de kant van De Weebosch steeds gevaarlijk. Net voor rust was er opnieuw een aanval van De Weebosch, werkte de buitenspelval aan de kant van EMK net te laat, bracht keeper Kostantinos Triantos in eerste instantie nog redding maar was hij in de rebound kansloos op de inzet van de spits van De Weebosch; 0-2. Dit betekende tevens de comfortabele voorsprong voor de gasten.

Na rust kwam EMK uitstekend uit de kleedkamer en was direct de ommekeer in de wedstrijd voelbaar. Al in de 2e minuut was er een penalty voor EMK (na een handsbal van de Weebosch binnen de 16-meter), welke door Kevin Aarts snoeihard in de kruising werd geschoten; 1-2. EMK bleef de druk op de tegenstander houden en kreeg ook diverse kansen op de gelijkmaker, die leek maar niet te willen vallen vanmiddag. Zo was er een individuele actie van Kevin Arts die vervolgens door een aanvaller op de lat werd geschoten, was er een vrije trap van diezelfde Kevin Aarts die net naast het doel belande. Terwijl EMK alles op de aanval zette en weinig oog meer had voor de restverdediging, werd De Weebosch ook diverse malen gevaarlijk. Toch viel een kwartier voor tijd de gelijkmaker na een mooie aanval die door Tayfun Yilmaz uitstekend werd afgerond; 2-2. Daar waar EMK zich opmaakte voor het slotoffensief en joeg op de overwinning viel het doelpunt (zoals zo vaak) aan de andere kant na een misverstand achterin; 2-3. Ondanks dat er nog enkele minuten te spelen was, slaagde EMK er niet meer in om nog een verdiend gelijkspel over de streep te trekken.

Ondanks de nederlaag waren het uitstekende spel van diverse jeugdspelers, de invalbeurt van Rick Slaats en het herstel na rust de aanknopingspunten van vanmiddag.