EMK – DEES 1 – 5

Geplaatst op: maandag 10 april 2023 om 18:10.

In de strijd om de nacompetitie waren de belangen vandaag voorafgaand aan de wedstrijd duidelijk: winst was datgeen dat telde vanmiddag. Toch maakte de openingsfase van de wedstrijd al snel duidelijk dat het een lastige pot zou worden vanmiddag: DEES was vanaf het beginsignaal de bovenliggende partij, zette veel druk naar voren en zorgde via de vleugels continue voor dreiging waar EMK geen antwoord op kon vinden. Via twee snelle doelpunten leek de wedstrijd al vroeg te zijn gespeeld; 0-2. EMK had het duidelijk lastig vanmiddag: veel inspeel passes waren niet zuiver, elke tweede bal was voor de tegenstander en het leek of DEES continue een man over had op zowel het middenveld als in de aanval. Toen ook de 0-3 nog viel voor de rust, was het duidelijk dat er uit een ander vaatje getapt moest worden de tweede helft om nog iets van deze wedstrijd te maken.

Ook de tweede helft begon zoals de eerste helft geëindigd was: met een prima uitgevoerde aanval van DEES die werd omgezet in een doelpunt; 0-4, waarna de eerste EMK supporters teleurgesteld het sportpark verlieten.  Er was vanmiddag sprake van een collectieve off-day aan de kant van EMK, ook in het verdere verloop van de tweede helft was er geen verbetering te zien in het veldspel. Om de punten ging het niet meer vanmiddag, die waren voor de gasten uit Wintelre die niet meer uit het evenwicht te halen waren. Uit opnieuw een prima uitgevoerde combinatie viel zelfs de 0-5. Nadat EMK een vrije trap kreeg op zo’n 20 meter van het doel van DEES, viel het enige lichtpuntje van vanmiddag te noteren toen Rick van den Bogaard deze prachtig omzette in de eindstand; 1-5.

Opvallend om nog te vermelden was dat ‘good-old’ doelman Peter Beekmans aan de zijde van EMK, werd verkozen tot man van de wedstrijd.