EMK – DEES 4 – 5

Geplaatst op: zondag 15 oktober 2023 om 20:25.

Voorafgaand aan de wedstrijd was het puzzelen voor de technische staf om een wedstrijdwaardige selectie op de been te brengen. Blessures en ‘kleine pijntjes’ zijn aan de orde van de dag en daardoor het vertrouwen broos aan de kant van EMK. Beide ploegen traden aan met het gevoel dat de winst vandaag mogelijk moest zijn, waarbij DEES vanaf het eerste beginsignaal het initiatief had en het meest dreigend was. Het veldspel was beter en oventuigender en EMK stond organisatorisch goed maar kon aanvallend niet echt potten breken. Na een klein kwartier spelen nam DEES een 0-1 voorsprong waar het niet lang van kon genieten, uit de volgende aanval van EMK scoorde Tayfun Yilmaz op de voor hem kenmerkende wijze de gelijkmaker (1-1). De wedstrijd was even in evenwicht maar na een half uur spelen nam DEES opnieuw de leiding in de wedstrijd (1-2), waarmee ook de rust aanbrak.

Na rust bracht EMK (noodgedwongen) enkele jongere spelers in de ploeg, waarmee de wedstrijd ook direct een wedstrijd werd. Wellicht niet altijd even goed, maar het enthousiasme en opportunisme leidde ook langs de kant tot een mooie wisselwerking met het publiek. Tayfun Yilmaz zorgde direct voor de gelijkmaker (2-2), en maakte met een onvervalste hattrick zelfs de 3-2 voorsprong. Lang kon EMK niet genieten van de voorsprong nadat een slippertje achterin resulteerde in een pingel die door DEES werd benut (3-3). Met nog een tien minuten te spelen nam EMK na een geweldig doelpunt van Daan Tappel een 4-3 voorsprong en leken de eerste drie punten aanstaande. In de absolute slotfase gingen beide ploegen er vol voor en leken de punten er absoluut niet meer toe te doen. DEES maakte in de slotminuut gelijk (4-4) en terwijl iedereen zich opmaakte voor een gelijkspel als eindstand, scoorde DEES nogmaals (4-5).

Ondanks de teleurstelling aan de kant van EMK, waren de invalbeurten van de jeugd de winst- en aanknopingspunten van vanmiddag.