EMK – Dommelen 0 – 0

Geplaatst op: maandag 26 september 2016 om 04:45.

Na de nederlaag van vorige week tegen WODAN was het zaak voor EMK om weer punten te behalen. EMK begon sterk en in de 13e minuut trof Christian Messerschmidt de doelpaal en schoot Rick Slaats de bal in de rebound naast. In de 22e minuut had Tom van Elst beter wat meters gepakt want zijn bal werd nu een prooi voor de uitgekomen Dommelen doelman. EMK speler Messerschmidt kopte in de 28e minuut de bal na een corner over het doel van de tegenstander. Na een voorzet van Geert-Jan Kemperman in de 42e minuut schoot Tom van Elst de bal over. EMK was duidelijk sterker dan de tegenstander in de eerste helft maar verzuimde te scoren.

Na rust omspeelde van Elst de Dommelen doelman maar zag zijn inzet voor de doellijn door een verdediger gestopt. In de 60e minuut kreeg Dommelen haar 1e kans na een voorzet vanaf rechts, maar de bal ging voorlangs het EMK doel. Enkele minuten later was het EMK speler Jacky van Houtert die voor het doel redding moest brengen na een uitval van Dommelen. Schoten van EMK spelers Johan Janssen en Rick Slaats waren hierna niet hard en zuiver genoeg om EMK op voorsprong te schieten. Slaats had in de 75e minuut pech dat zijn kopbal na een mooie voorzet van Kemperman slechts de paal trof. Ook had Slaats geen geluk met zijn lob in de 77e minuut na een prima steekbal van Sjef Sanders. De bal ging over de uitgekomen doelman, maar helaas ook net over het doel. In de 90e minuut moest EMK speler Ruud van Helvert met een rode kaart het veld verlaten na een overtreding op een doorgebroken Dommelen speler. Man of the Match aan EMK zijde was deze wedstrijd Christian Messerchmidt.

Uitslagen 3e klasse D:

uitslagen-3d-25-september