EMK – Dommelen 2 – 2

Geplaatst op: maandag 7 maart 2016 om 12:30.

Door de afwezigheid van spits Tom van Elst en de schorsing van Leon Roijakkers was het voor EMK coach Toon van der Loo puzzelen wat zijn opstelling zou zijn. De vervangende spits Rick Slaats zag in de 17e minuut zijn schot gestopt door de Dommelen doelman. EMK kwam op een 1-0 voorsprong door Geert-Jan Kemperman in de 26e minuut na een voorzet van Slaats. Enkele minuten later was er een kans voor Ruud Boerema om EMK op een 2-0 voorsprong te brengen, maar hij speelde de bal net iets te ver voor zich uit. Dommelen kwam in de 34e minuut op gelijke hoogte na ongelukkig balverlies op links (1-1). EMK speler Kemperman had enkele minuten later de kans EMK weer op voorsprong te brengen maar vrij voor goal plaatste hij de bal naast het doel. Ook Rick Slaats had nog voor de rust de kans om EMK op een verdiende voorsprong te brengen, maar zijn schot belandde op de paal.

Na de rust was de eerste kans wederom voor EMK, Edwin Sleegers kopbal was echter een prooi voor de Dommelen doelman. Na een counter van Dommelen in de 55e minuut moesten achtereenvolgens doelman Edwin Cuppen en verdediger David Adriaans Dommelen van scoren afhouden. Giel van Korven tikte direct hierna de bal over het Dommelen doel. In de 63e minuut miste een hakbal van Slaats net voldoende richting om EMK weer op voorsprong te brengen. Toch kwam EMK weer op voorsprong: een schot van Giel van Korven werd in eerste instantie nog gestopt door de Dommelen doelman, maar in de rebound was hij kansloos op de inzet van Rick Slaats (2-1). Na een misverstand in de EMK verdediging kwam Dommelen in de 85e minuut op gelijke hoogte met EMK (2-2). Bij de EMK spelers raakte de batterij op en het moest nog alle zeilen bijzetten om het zeker verdiende punt in Nuenen te houden.

EMK speler Robert van de Ven werd door de supporters verkozen tot Man als the Match.

Stand 3e klasse D na de wedstrijden van 6 maart:

Stand 3e klasse D per 7 maart

EMK 1 2015 2016