EMK – DOSKO ’32 6 – 2

Geplaatst op: donderdag 30 maart 2023 om 23:00.

Vanavond stond de inhaalwedstrijd tegen DOSKO ’32 op het programma, die uit respect voor de recente gebeurtenissen bij DOSKO’32 begon met een minuut stilte. Direct vanaf de aftrap werd zichtbaar dat er wat op het spel stond vanavond, nu de slotfase van de competitie is aangebroken. Het initiatief was in de openingsfase voor DOSKO ’32, dat met veel druk naar voren speelde en via de sterke spits continue de combinatie zocht en daardoor voor veel gevaar zorgde. Na de eerste kansen voor DOSKO ’32 werd de volgende aanval door EMK slecht weggewerkt en was het openingsdoelpunt voor de bezoekers uit Duizel; 0-1 na 10 minuten spelen. Uit de eerstvolgende aanval van EMK viel bijna de gelijkmaker: een schot van Tayfun Yilmaz had beter verdiend, maar viel via de lat terug in het veld. EMK kon zich langzaam onder de druk van DOSKO ’32 uit spelen en slaagde erin terug in de wedstrijd te komen. Toch kreeg DOSKO ’32 de kansen om de wedstrijd al voor rust in het slot te gooien, maar de lat en EMK-doelman Kostas Triantos zorgden ervoor dat de wedstrijd ook een wedstrijd bleef. Na ruim een half uur spelen was er een prima individuele actie van Rick van den Bogaard die door Steve de Ronde werd afgerond; 1-1. Net voor rust was er een misverstand tussen de keeper van DOSKO ’32 en een verdediger en viel de bal pal voor de voeten van Rick van den Bogaard die het cadeautje direct uitpakte; 2-1.

Na de rust maakte het publiek zich op voor een spannende tweede helft maar was het EMK dat sterk uit de kleedkamer kwam en via twee doelpunten van Kevin Aarts de wedstrijd al snel vroegtijdig leek te beslissen; 4-1. Via een strafschop maakte DOSKO ’32 al snel de aansluitingstreffer (4-2), ging DOSKO ’32 ook alsnog op jacht naar opnieuw een doelpunt maar uit de eerstvolgende aanval beroofde Tayfun Yilmaz de wedstrijd van het laatste stukje spanning na een assist van Rick van den Bogaard; 5-2. In de slotfase voetbalde DOSKO ’32 nog voor de meegereisde aanhang maar was het duidelijk dat de belangrijke drie punten vanavond op het Wettenseind zouden blijven. In de slotfase viel er nog een doelpunt te noteren toen Sjef Sanders bleef doorjagen op de laatste man, de bal terugveroverde na een tackle op de bal en daarna Tijm Olfers de gelegenheid gaf voor het slotakkoord van deze wedstrijd: 6-2.

Een aantrekkelijke wedstrijd met een belangrijke overwinning voor EMK.