EMK – DOSKO’32 0 – 10

Geplaatst op: zondag 17 maart 2024 om 20:30.

Voorafgaand aan de wedstrijd waren er de nodige uitdagingen rondom de spelersbezetting aan de zijde van EMK, enkele niet beschikbare spelers, blessures en een schorsing bezorgden de technische staf voldoende hoofdbrekens om het benodigde 11-tal spelers op de been te brengen. Toen dat uiteindelijke gelukt was stond er een niet- of nauwelijks ingespeeld elftal dat weerstand moest bieden aan het hoog genoteerde- en tevens titelkandidaat DOSKO’32. In de openingsfase stond EMK compact en kon het even mee met de tegenstander, resulterend in een doelkans van Daan Tappel na een goede balaanname (over het doel geschoten). Direct hierna werd de wedstrijd feitelijk al beslist toen DOKO’32 ontsnapte aan de buitenspelval en het buitenkansje direct afmaakte; 0-1. De druk en het overwicht van DOSKO’32 nam toe en nog voor de rust namen de gasten uit Duizel definitief afstand van EMK. met de 0-2, 0-3 en 0-4.

Toen in de rust ook aanvoerder Daan de Jong met een blessure in de kleedkamer moest achterblijven, werd duidelijk dat het een zware middag voor EMK zou worden. Laatste man Luke Hilt vocht voor wat hij waard was, maar de overmacht en het voetballend vermogen van DOSKO’32 was zichtbaar een maatje te groot vanmiddag. EMK moest zich meer en meer beperken tot het uitverdedigen, maar kon zich niet meer onder de druk uit voetballen. Met het verstrijken van de tijd liep ook de score nog verder op, hoopte de aanhang van EMK dat een verdere afstraffing uit zou blijven, maar eindigde de wedstrijd met dubbele cijfers; 0-10. De uitslag was niet de enige zorg vanmiddag, het wordt meer en meer duidelijk dat selectievoetbal voor de rest van het seizoen en ook voor het volgende seizoen serieus in gevaar is.

Nog noemenswaardig om te vermelden was het debuut van Nash Habets (O23) aan de zijde van EMK.