EMK – DVS 1 – 0

Geplaatst op: zondag 26 november 2023 om 20:30.

Nadat Lucas Went (Pupil van de Week) de wedstrijd had afgetrapt vanmiddag, nam EMK in eerste instantie het momentum van vorige week mee naar deze wedstrijd. Het veld was zichtbaar zwaar na de regenval de afgelopen periode, maar EMK kon aanvankelijk beter overweg met de omstandigheden. Zo was daar de eerste kans in de wedstrijd voor Kevin Aarts maar zijn schot werd prima gepareerd door de doelman van DVS. Hierna werd het initiatief overgenomen door DVS dat enkele uitstekende doelkansen kreeg maar deze niet kon verzilveren. Nadat een doelpunt van DVS werd afgekeurd vanwege een overtreding in de 16-meter van EMK, bleef DVS het meest gevaarlijk maar bleef een treffer uit. Ook EMK kreeg nog enkele uitstekende kansen op de openingstreffer, maar de ook de doelman van DVS hield zijn doel schoon. Ondanks dat het niveau van de wedstrijd wellicht niet hoogstaand genoemd mocht worden, maakte de spanning vanmiddag veel goed. De 0-0 ruststand voelde als een teleurstelling voor DVS dat de betere kansen had, maar EMK compenseerde dat met gezamenlijke inzet en strijd.

In de rust moest EMK noodgedwongen enkele omzettingen doen nadat aanvoerder Daan de Jong met een knieblessure in de kleedkamer moest achterblijven, maar zijn vervanger Lucas van der Leij liet zien vanmiddag een uitstekende stand-in te kunnen zijn. Na rust was de eerste doelkans opnieuw voor DVS, een aanvaller kwam éên tegen één met EMK doelman Nick van Vijfeijken (O23) maar deze groeide vanmiddag in de wedstrijd en vormde een niet te nemen vesting in het doel van EMK. Na 60 minuten spelen veroverde Naut van Meurs de bal op het middenveld, verzorgde vervolgens een splijtende pass op Tayfun Yilmaz die vervolgens Kevin Aarts vond met een combinatiedoelpunt en afronding uit het boekje; 1-0. Direct hierna moest Nick van Vijfeijken opnieuw met de voet redding brengen. Nadat Kevin Aarts nogmaals met een schot net naast het doel een kans had gekregen om de wedstrijd te beslissen, brak de slotfase van de wedstrijd aan waarin DVS nadrukkelijk de aanval zocht maar EMK meer en meer als één team streed voor de eerste competitieoverwinning. Daar waar het scenario van afgelopen zondag (doelpunt Riethoven in de blessuretijd), nog even door de hoofden van de supporters spookte was de onverzettelijkheid en strijdlust aan de kant van EMK vanmiddag doorslaggevend en zorgden ervoor dat de eerste 3 punten van dit seizoen konden worden bijgeschreven.

Opnieuw maakte een speler van O23 vanmiddag zijn verdienstelijke debuut (Thijs Jacobs), maakte het gehele team van EMK vanmiddag aanspraak op de titel ‘man van de wedstrijd’ en gaf het thuispubliek het team na afloop en groot compliment: het spel vanmiddag was kenmerkend voor datgene waar EMK voor staat: sportieve strijd en inzet!