EMK F3 – Nuenen F5 3 – 3

Geplaatst op: zaterdag 10 oktober 2015 om 21:30.

Al dagenlang hing de schaduw van de derby boven sportpark Wettenseind. Om geen enkel risico te nemen was scheidsrechter in opleiding Willem aangesteld om deze wedstrijd in goede banen te leiden. Beide teams kennen elkaar goed maar op de dag van de derby telt dat niet meer. Vanaf het eerste fluitsignaal was het EMK dat de wedstrijd goed begon en het spel speelde zich grotendeels af op de helft van Nuenen en halverwege de eerste helft was het EMK dat de leiding nam in de wedstrijd, 1-0.

Na rust was er sprake van een ander spelbeeld en was het Nuenen dat herboren ‘uit de kleedkamer’ kwam en de wedstrijd domineerde. De gelijkmaker en leiding in de wedstrijd kwamen kort na elkaar tot stand, 1-2. Daar waar Nuenen nadrukkelijk op zoek ging naar de definitieve beslissing, kon EMK door goed uitgevoerde counters in de wedstrijd blijven. Na de enigszins tegen de verhouding in gescoorde 2-2, was het toch weer Nuenen dat leek de 3 punten mee te nemen door een 2-3 voorsprong te nemen. Met de laatste krachtsinspanningen bracht EMK de wedstrijd alsnog in evenwicht, 3-3 waarna de rust weer terug kon keren in Nuenen.

Het talrijk opgekomen publiek had genoten van een echte derby !

EMK F3 2015 2016