EMK – FC Eindhoven AV 0 – 2

Geplaatst op: maandag 6 maart 2017 om 09:15.

Terwijl het in de voormiddag zonnig was begon het te regenen aan het begin van de wedstrijd. FC Eindhoven begon sterk aan de wedstrijd en zette EMK meteen onder druk. EMK had daarbij het geluk dat een schot dat in de goal leek te rollen weggewerkt kon worden. Na een kwartiertje, had EMK de wedstrijd iets beter onder controle maar beperkte zich tot verdedigen en countervoetbal. Terwijl het veldoverwicht er was voor FC Eindhoven, kreeg EMK in de eerste helft meerdere kansen. Zo waren er doelkansen voor Tommie van Elst (drie keer) en Rick Slaats. Een voorzet van Ruud Boerema kon net niet worden binnengeschoten door Dennis Degens. Aan de andere kant moest Ramon Leenen (17-jarige jeugdkeeper van EMK) een afstandsschot over de lat verwerken. De allergrootste doelkans voor EMK kwam er in de 42e minuut toen Ruud Boerema ongehinderd op de goal van Eindhoven kon afstormen maar de actie mislukte compleet.

Na de theepauze was er geen verandering van het spelbeeld. EMK moest noodgedwongen verdedigen, maar slaagde er steeds minder in een aanval op te zetten. EMK-keeper Ramon Leenen verrichtte twee geweldige saves om zijn doel schoon te houden. Een paar snelle aanvallen van Tommie van Elst hadden geen succes en aan de andere kant had FC Eindhoven het geluk dat aanvoerder Bas de Haas een bal op de doellijn van FC Eindhoven kon wegwerken. Dezelfde speler zou enkele minuten voor het einde van de wedstrijd zijn team op voorsprong helpen met een schot langs de grond (0-1). EMK was niet meer in staat nog iets terug te doen en incasseerde in de blessuretijd een tweede treffer na een kopbal uit een hoekschop (0-2).

Al met al was dit een sportieve wedstrijd waarbij FC Eindhoven een duidelijk veldoverwicht had, maar EMK ook meerdere kansen creëerde maar er geen enkele kon afmaken. Een goed leidende scheidsrechter John Swaanen en Man of the Match aan EMK zijde was keeper Ramon Leenen.

Uitslagen:

Uitslagen 3D 5 maart