EMK – Geldrop 2 2 – 3

Geplaatst op: zondag 2 september 2018 om 21:30.

Een jong- en vernieuwd EMK mocht zich vandaag voor het eerst laten zien aan het thuispubliek.

Tegen het hoger aangeslagen Geldrop 2 waren er door enkele blessures na de voorbereiding, enkele noodzakelijk omzettingen gedaan. Toch begon EMK prima aan deze eerste bekerwedstrijd, stond de organisatie goed en nam het in de 20e minuut brutaal de leiding toen Bas Verberne een goed uitgevoerde aanval prima kon afronden, 1-0. Geldrop voerde de druk op EMK op, schakelde nog een tandje bij en maakte nog voor rust de gelijkmaker, 1-1.

Na de thee was Geldrop de bovenliggende partij, maar was het EMK dat in de omschakeling ook gevaarlijk bleef. Nadat Geldrop in de 60e minuut op voorsprong was gekomen (1-2) leek de wedstrijd beslist, maar was het Christiaan Messerschmidt die uit een corner de gelijkmaker (2-2) liet aantekenen. In de slotfase was het Geldrop dat uit een ‘alles of niets’ offensief de dappere ploeg van EMK toch nog met teleurstelling achterliet.