EMK – Hilvaria 1 – 1

Geplaatst op: maandag 7 september 2015 om 12:25.

EMK begon dit seizoen met de eerste wedstrijd in de 3e klasse tegen Hilvaria, een team dat via de nacompetitie promotie naar de 3e klasse afdwong. In het begin van de eerste helft liet Hilvaria zien dat het over een snelle voorhoede beschikte. In de 15e minuut was er de eerste kans voor Hilvaria, maar de bal ging naast het EMK doel. In de 30e minuut kwam EMK op een 1-0 voorsprong toen Giel van Korven een vrije trap voor EMK bij de 2e paal binnen kopte. De voorsprong voor EMK was van korte duur. In de 38e minuut was er een snelle aanval over links van Hilvaria. De voorzet van links werd door de spits prima binnen gekopt, 1-1.

Na rust waren de eerste kleine kansjes voor Hilvaria. Met het inbrengen van Tom van Elst aan EMK zijde kantelde de wedstrijd. In de 73e minuut verdween een schot van Tommie van Elst op de lat van Hilvaria. De doelman stond aan de grond genageld. De druk van EMK op de tegenstander werd steeds groter. Helaas voor EMK kwam men niet verder dan een kans voor Rick Slaats in de 83e minuut, maar zijn schot ging voorlangs het doel.

2015-09-06 EMK - Hilvaria 2  2015-09-06 EMK - Hilvaria

Foto: “Doelpunt door Giel van Korven”
Foto: “Doelpoging door Tom van Elst”