EMK – Hulsel 2 – 0

Geplaatst op: zondag 30 oktober 2022 om 18:30.

Vanmiddag stond de ontmoeting tussen EMK en Hulsel op het programma en het werd een echte ontmoeting uit de onderste regionen van de ranglijst: kwalitatief geen beste wedstrijd van beide teams, maar de spanning maakte alles goed. Beide teams begonnen niet sterk aan de wedstrijd wat resulteerde in veel balverlies en slecht uitgevoerde passing, wellicht was de druk voor een noodzakelijke overwinning bij beide teams van invloed. Stap voor stap kwam EMK beter in de wedstrijd te zitten, maar bleven de aanvallen van Hulsel met name via de beide spitsen gevaarlijk. EMK zorgde continue voor het nodige doelgevaar via Rick van den Bogaard die vanmiddag een plaag was voor de rechtsback van Hulsel. Het was ook diezelfde Rick van den Bogaard die na een half uur spelen met een afstandsschot zorgde voor de 1-0 voorsprong. Ondanks dat de voorsprong EMK de nodige rust moest geven, bleef de wedstrijd open en zorgde het uitblijven van de tweede treffer dat Hulsel in  leven bleef.

In de tweede helft was het spelbeeld van de eerste helft onveranderd, maar was het met name EMK doelman Kostantinos Triantos die tot 2x toe redding moest brengen op een doelkans van Hulsel. Hierna was het EMK dat tot 2x toe enorme kansen kreeg om de wedstrijd in het slot te gooien, maar de bal wilde er niet in vanmiddag. De neutrale toeschouwers (dat waren er vanmiddag niet veel), genoten volop van de sportieve strijd en zagen zelfs dat EMK aanvoerder Daan de Jong zich in de slotfase vol overtuiging in de baan van het schot van Hulsel moest gooien om een tegentreffer te voorkomen. Net voor tijd ging een kopbal van Hulsel rakelings over, werd een doelpunt van EMK afgekeurd vanwege buitenspel, maar zorgde ‘good old’ Sjef Sanders na een assist van Rick van den Bogaard voor de definitieve beslissing; 2-0.

Niet altijd even goed, maar ‘op karakter’ dan maar mannen!