EMK – HVV Helmond 1 – 6

Geplaatst op: zondag 22 september 2019 om 21:15.

Vanaf de aftrap toonde EMK ontzag voor de titelkandidaat nummer één HVV Helmond. Het optisch veldoverwicht was voor HVV Helmond dat elkaar makkelijk vond in de openingsfase. EMK werd teruggedrongen op haar eigen helft, maar kwam niet serieus in de problemen doordat de verdedigende organisatie goed stond. In de 18e minuut was er dé kans voor EMK om de wedstrijd te voorzien van een positieve impuls, toen er een penalty werd toegekend vanwege een handsbal in de 16-meter van HVV Helmond. Helaas werd deze kans gestopt door de keeper van HVV Helmond. In de 40e minuut werd een verdedigende actie op de bal van EMK binnen de 16-meter door de scheidsrechter beoordeeld met een penalty, die werd benut door HVV Helmond (0-1). Op slag van rust werd de score nog verdubbeld door HVV Helmond, waardoor de wedstrijd voortijdig werd beroofd van enige spanning (0-2).

Na rust was het spelbeeld van de wedstrijd grotendeels gelijk aan de eerste helft: HVV Helmond had het initiatief zonder echt aan te dringen. In de 55e minuut viel de 0-3 en was de wedstrijd feitelijk beslist. EMK slaagde er niet meer in om terug in de wedstrijd te komen en HVV Helmond speelde de wedstrijd plichtmatig uit. In de slotfase van de wedstrijd vielen er nog drie treffers te noteren, voordat Robert van de Ven er in de slotfase nog in slaagde om de spreekwoordelijke eer voor EMK te redden.

HVV is duidelijk één van de titelkandidaten in deze klasse, waarbij EMK zich met name vragen mag stellen omtrent de mentale- en fysieke weerbaarheid.

EMK: Robin Verhoeven, Bart Heezemans (Yannick Leenen), Pim Regli, Daan de Jong, Luke Hilt, Eric Ribot, Robert van de Ven, Kevin Aarts (Ilker Kiliç) , Daan van de Ven, Sjef Sanders (Stef Hagen), Christian Messerschmidt