EMK JO15-1 – RKDSV/EDN’56 JO15-1 0 – 0

Geplaatst op: zaterdag 20 januari 2018 om 15:00.

Vanaf het eerste fluitsignaal was het duidelijk dat er vandaag iets op het spel stond op het Wettenseind. Zowel EMK als RKDSV/EDN’56 begonnen voorzichtig aan de wedstrijd en moesten in de openingsfase even zoeken op het natte- maar goed bespeelbare veld. EMK hanteerde veelvuldig de lange bal, terwijl RKDSV/EDN’56 meer de combinatie zocht. Veelvuldig balverlies resulteerde in zgn. ‘flipperkastvoetbal’ en de kansen waren spaarzaam voor beide teams. De 0-0 ruststand was een logisch gevolg.

In de tweede helft waren beide teams in evenwicht, had EMK meer balbezit maar kwamen veel passes niet aan en resulteerde veel loopacties in balverlies ter hoogte van de 16-meter. EMK had een optisch veldoverwicht, maar moest alert blijven bij de snelle omschakeling en counters van RKDSV/EDN’56. EMK kreeg in het laatste kwartier enkele kansjes, maar de keeper van RKDSV/EDN’56 had goed het oog op de doelpogingen. Een sportieve wedstrijd kende uiteindelijk geen winnaar waardoor De Raven JO15-1 de lachende derde en grote winnaar van deze inhaalronde is.

Door deze uitslag is EMK nagenoeg kansloos voor het veroveren van het (najaars) kampioenschap, waarvoor het tot het laatst heeft meegestreden.

Uitslagen 3e klasse 12 20180120

Stand 3e klasse 12 20180120