EMK JO15-2 – Nuenen JO15-3 7 – 1

Geplaatst op: zaterdag 18 mei 2019 om 17:45.

Voorafgaande aan de wedstrijd waren alle ingrediënten voor een spannende ontmoeting aanwezig: de nummers één en twee van de ranglijst én de derby EMK – Nuenen stonden vooraf garant voor een interessante ontknoping in de 4e klasse 11 (voorjaar). Terwijl het talrijk publiek er eens goed voor ging zitten, werd de wedstrijd al meteen in de openingsfase beroofd van alle spanning: de eerste de beste kans voor EMK verdween direct in het doel van Nuenen (1-0), en ook de volgende aanval werd direct met succes afgewerkt (2-0). Toen ook de eerstvolgende aanval een treffer voor EMK opleverde (3-0), leek het vervolg van de wedstrijd een formaliteit. Toch probeerde Nuenen er nog een wedstrijd van te maken wat resulteerde in de aansluitingstreffer (3-1) en waren er nog enkele (kleine) kansen voor Nuenen om de wedstrijd wellicht nog te laten kantelen. Toen EMK nog voor rust de 4-1 voorsprong aantekende, was de wedstrijd feitelijk beslist.

Na rust hield EMK het veld groot en waren het met name de middenvelders die veel meters maakte, waardoor Nuenen vroeg werd gestoord in de opbouw en nauwelijks nog aan voetballen toekwam. EMK kon frank en vrij voetballen en de ene na de andere aanval werd opgezet: de ene keer via de linkervleugel en de andere kant via de rechtervleugel, terwijl ook de middenvelders steeds vaker het veld konden oversteken. Het vervolg van de wedstrijd bracht nog drie doelpunten voor EMK dat vanmiddag het kampioenschap nog met een week moest uitstellen: nummer 3 van de ranglijst UNA won haar wedstrijd met 2-1 van RPC (de tegenstander van EMK volgende week), waardoor EMK volgende week haar wedstrijd moet winnen om definitief het kampioenschap veilig te stellen. Nuenen is door het verlies vanmiddag, definitief uitgeschakeld voor het kampioenschap.