EMK JO17-1 – Braakhuizen JO17-3 8 – 1

Geplaatst op: zaterdag 29 oktober 2016 om 21:30.

Vandaag de laatste poulewedstrijd van de 1e ronde KNVB Beker, waarin het toepassen van de trainingsvormen en de groei van de teamgeest de laatste weken de doelstelling was. In het begin van de wedstrijd creëerde EMK veel doelkansen maar het vizier stond niet op scherp. De vrees voor de zo bekende voetbalwet bleef uit en EMK leek nog voor rust de wedstrijd te beslissen met twee opeenvolgende treffers, 2-0. Nadat Braakhuizen uit een goed uitgevoerde counter de aansluitingstreffer maakte leek de wedstrijd nog even spannend te worden, maar met een prima aanval noteerde EMK nog voor rust de 3-1.

Na rust was er sprake van een soortgelijk spelbeeld als de eerste helft: een volledig op de aanval georiënteerd EMK en Braakhuizen loerend op de counter. Het was met name de aanvalskracht van EMK dat vandaag de doorslag gaf, de ene aanval na de andere aanval golfde over het veld. De doelpunten konden niet uitblijven en de ploeg begon stap-voor-stap te geloven in het bereiken van de volgende ronde (op basis van het doelsaldo). Nadat EMK afstand had genomen van Braakhuizen, konden de aanvallers van EMK doelpunten laten zien waarbij de ene aanval nog mooier was dan de voorgaande. Na afloop bleek dat Geldrop nipt had gewonnen van Nuenen, waardoor EMK op basis van het doelsaldo door is naar de 2e ronde van de KNVB Beker.

Leerpuntje van vandaag: positieve coaching en het geloof in elkaar !

Uitslagen 1e ronde:

emk-o17-1-bekerronde-1