EMK JO17-1 – Woenselse Boys JO17-3 4 – 2

Geplaatst op: zondag 9 oktober 2016 om 11:30.

De laatste weken heeft EMK JO17-1 veel progressie geboekt onder de drie startende trainers Hugo, Dennis & Mark. In de thuiswedstrijd tegen Woenselse Boys wilde EMK dit voor eigen publiek graag laten zien. Toch stond EMK in de openingsfase flink onder druk van de fysiek sterke gasten en kwam het al vroeg op een 0-1 achterstand. Toch kreeg EMK veelvuldig kansen via de sterk uitgevoerde counters over met name de linkervleugel waarna de spitsen veelvuldig in stelling werden gebracht. Toen Woenselse Boys een foutje in de verdediging afstrafte en de 0-2 liet noteren, leek de wedstrijd al vroegtijdig beslist. Nog voor rust maakte EMK de 1-2 aansluitingstreffer na een mooie uitbraak over links en in de absolute blessuretijd werd zelfs de 2-2 mee de rust in genomen.

Na rust stroopten beide teams de mouwen nog eens op en golfde het spel op- en neer. Kansen voor beide doelen en ook aan de kant nam de spanning voelbaar toe. Nadat EMK brutaal de leiding nam voelde Woenselse Boys de wedstrijd uit haar handen glippen, waar het zichtbaar moeite mee had. In de uiterste slotfase probeerde de gasten nog een punt mee naar huis te nemen, maar het was EMK dat opnieuw in de laatste minuten de overwinning over de streep trok, 4-2.

Een groot compliment aan trainers en spelers welke strijd & teamgeest zij de laatste weken laten zien !

Duimpje omhoog

Uitslagen 4e klasse 16: