EMK JO17-2 – DOSL JO17-2 2 – 1

Geplaatst op: zaterdag 17 november 2018 om 19:25.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd een reguliere overwinning van EMK op het laag genoteerde DOSL verwacht. Vanaf het begin van de wedstrijd maakte DOSL duidelijk dat het met de wedstrijdinstelling wel goed zat en gaf het goed partij aan EMK. Toch was EMK duidelijk de bovenliggende partij maar was het begin van de wedstrijd niet overtuigend genoeg om DOSL in de problemen te brengen. EMK creëerde voldoende kansen, maar de voorwaartsen waren duidelijk niet scherp genoeg, terwijl het achterin op moest blijven passen voor de counters van DOSL die continu voor gevaar zorgden.  De 0-0 ruststand bood voor beide teams voldoende perspectief voor de tweede helft.

Na rust lieten beide teams de tactiek varen en speelden vol op de aanval, de overtuiging was er bij zowel EMK als DOSL dat er vandaag 3 punten konden worden behaald. Het was EMK dat als eerste een goed uitgevoerde aanval met een doelpunt bekroonde (1-0 door een doelpunt van Levi, assist TJ), maar lang kon de ploeg niet genieten van de voorsprong. Meteen uit de tegenaanval was het DOSL dat de gelijkmaker liet noteren, 1-1. Vanaf dit moment werd het pas echt een wedstrijd waarbij beide teams de sportieve strijd richting het eindsignaal brachten. DOSL kreeg diverse kansen op de beslissing in de wedstrijd, maar het sprong slordig om met diverse 100% kansen. Ook EMK speelde vol op de aanval wat niet echt tot echte doelkansen leidde. Toen beide partijen genoegen leken te nemen met een gelijkspel, was het een actie van Levi over de linkerkant van het veld die bij Daan terecht kwam die zonder na te denken de bal via de keeper van DOSL in de kruising van het doel schoot, 2-1.

De supporters van beide teams hadden genoten, hoewel de een wat meer dan de ander 😉