EMK JO19-1 – DOSL JO19-1 1 – 0

Geplaatst op: zaterdag 12 november 2016 om 20:15.

Vandaag was er de ontmoeting tussen de virtuele nummers 1 en 2 van de 2e klasse A28: EMK en DOSL. DOSL had zich duidelijk goed voorbereid- en ingesteld op de wedstrijd en stond hoog in de openingsfase waardoor EMK weinig gelegenheid had om van achteruit op te bouwen en er veel druk werd gezet op de achterhoede. EMK had zichtbaar moeite om in haar vertrouwde spel te komen en het begin van de wedstrijd was DOSL veelvuldig dreigend aan de bal. Veel doelkansen waren er niet in de beginfase en na 25 minuten waren beide partijen weer in evenwicht, het was duidelijk dat er hier sprake was van een strijd om de toppositie van de ranglijst. Na een half uur spelen zette EMK een prima opgezette aanval op en via de rechtervleugel was JayJay los van zijn directe tegenstander en zijn perfecte voorzet werd door Lorenzo onberispelijk binnengeschoten, 1-0. Dit was tegelijk de ruststand.

Na rust leek de wedstrijd aanvankelijk hetzelfde spelbeeld te kennen als de eerste helft, maar de krachten van de eerste helft begonnen DOSL langzaam aan parten te spelen. De dominantie op het middenveld werd steeds meer noodgedwongen losgelaten en EMK kon meer en meer de slag op het middenveld overnemen. Het was dat de spaarzame kansen door EMK niet benut konden worden, waardoor de wedstrijd tot in de eindfase ook een wedstrijd bleef. DOSL probeerde nog wel om de aansluiting te vinden, maar het was EMK dat in een aantrekkelijk duel vrij eenvoudig de 3 punten op het Wettenseind kon houden

Uitslagen 2e klasse 28:

uitslagen-2e-klasse-28-12-november