EMK JO19-1 – FC Eindhoven JO19-1 2 – 3

Geplaatst op: zondag 5 februari 2017 om 11:15.

Op sportpark Wettenseind vond gisteren de ontmoeting plaats met als inzet de koppositie in de 2e klasse A28.

Vanaf de eerste speelminuut was de spanning van de topper in het veld voelbaar, maar toonden beide teams respect voor elkaar. Eindhoven zette hoog druk waar EMK zichtbaar moeite mee had, en ook op het middenveld creëerden zij vaak een man-meer situatie. Ook de backs konden zich moeilijk onder de druk uit voetballen, waardoor de opbouw vroeg werd verstoord en vaak de lange bal moest worden gespeeld die een makkelijke prooi was voor de verdediging van Eindhoven. Na een wegens buitenspel afgekeurd doelpunt van Eindhoven, was het aan fantastisch keeperswerk van Glenn te danken dat de voorsprong voor Eindhoven lang uitbleef. Toch ging Eindhoven met een 0-1 voorsprong rusten na een aanval via de vleugels die net buiten de 16-meter prima werd ingeschoten door een geheel vrijstaande aanvaller van Eindhoven.

Na de rust kwam EMK beter uit de kleedkamer en was het getoonde voetbal representatief voor de kwaliteit die het team de laatste week op de training liet zien. Eindhoven probeerde viel snel uitgevoerde counters de wedstrijd te beslissen, maar het was JayJay die na een prachtige actie via de vleugel naar binnen draaide en met een fraai schot de keeper van Eindhoven kansloos liet, 1-1. Met een tactische uitgevoerde wissel bij Eindhoven waar een snelle vleugelaanvaller werd ingebracht, had de verdediging van EMK geen antwoord. Uit een penalty na een overtreding op diezelfde aanvaller kwam Eindhoven opnieuw op voorsprong, 1-2. EMK ging weer met mooi combinatievoetbal op zoek naar de gelijkmaker waarbij Eindhoven de tegenaanval uit de counter bleef zoeken. Na een misverstand in de Eindhoven verdediging en goed druk zetten van Quintus verdween de uitverdedigende bal via Quintus tot ieders verbazing in het doel, 2-2.

De slotfase van de wedstrijd toonde maar weer eens aan waarom beide ploegen boven aan de ranglijst staan, er werd met volledige strijd en passie gestreden om de overwinning. Een over diverse schijven uitgevoerde aanval van EMK verdween maar net naast het doel en uit de tegenaanval nam Eindhoven wederom de leiding in de wedstrijd, 2-3. Met opnieuw fantastisch keeperswerk van Glenn hield hij EMK tot het einde in leven en hing de gelijkmaker tot de slotseconden in de lucht. Toen deze treffer in de slotminuut niet wilde vallen ging Eindhoven uiteindelijk als winnaar van het veld.

Het talrijke publiek was de grote winnaar van deze boeiende- en uitermate sportieve topper !

Uitslagen:

Uitslagen 2e klasse A28 4 februari