EMK JO19-2 – Bladella JO19-3 6 – 3

Geplaatst op: maandag 17 april 2017 om 09:15.

Vandaag moest EMK het thuis opnemen tegen Bladella. Bladella dat op een verrassende derde plek stond leek een zware tegenstander voor EMK, vooral ook omdat EMK het al lastig heeft dit seizoen. De wedstrijd zou anders blijken.

Vijf minuten na de aftrap had EMK al vijf keer kunnen scoren. Via snelle uitbraken van Rancel en Alex had het al 5-0 moeten staan maar de goals bleven uit. Zoals zo vaak wanneer de ene ploeg de kansen niet af maakt scoort de andere. Een foutje in de mandekking werd genadeloos afgestraft en Bladella kwam op een 0-1 voorsprong. De tot dan toe vreedzaam verlopen wedstrijd zou vanaf dat moment een wending krijgen. Na een kwartiertje werd Alexander zeer licht getackeld gevolgd door een natrappende beweging door een speler van Bladella, gevolgd door een rode kaart. Waar Alexander op de middenlijn was geraakt stond Alex klaar om de vrije trap te nemen. Na het fluitsignaal van de scheids zag Alex dat de keeper ver voor zijn doel stond en hij schoot de bal vanaf de middenlijn in het doel: 1-1. Na dit doelpunt wilde EMK de gemiste kansen in de eerste vijf minuten goed maken maar nog steeds bleven de goals uit. Toch was het even later Tom die op identieke wijze als zijn eerste doelpunt van het seizoen zijn tweede maakte: een hoge bal belandde op het middenveld en na wat gestuiter dacht Tom maar eens uit te halen, tot zijn eigen verbazing belandde hij prachtig in het doel, 2-1.

Na rust begon EMK niet scherp, zoals het zo vaak bij en voorsprong niet scherp genoeg is. Onnodig balverlies leidde tot een uitbraak van Bladella wat resulteerde in een goal, 2-2. EMK herpakte zich en het ging steeds beter voetballen. De drie centrale middenvelders Tom, Luuk en Alex vonden elkaar steeds beter en combineerde goed. Na een goede aanval belande de bal bij Tim die de hoek kon uitzoeken en de 3-2 binnenschoot. EMK bleef goed voetballen en gaf niks weg. Na wederom een goede opbouw belandde de bal bij Luuk die met een slim balletje Alex vrij zette op de zestien die de bal knap d bovenhoek in krulde, 4-2. Nog geen vijf minuten later bewees Alex waarom doorjagen altijd handig is. Een pass van Tom leek voor de keeper van Bladella te zijn maar de doorjagende Alex wist de bal slim voor de voeten van de keeper in het doel te tikken waardoor Alex zijn derde van de dag maakte, 5-2. Na dit doelpunt werd de wedstrijd steeds grimmiger. Het gefrustreerde Bladella (vanwege de vroege rode kaar en de achterstand), begon meer overtredingen te maken en kritiek te leveren op de scheidsrechter. och liet EMK zich niet gek maken en een kwartier voor tijd maakte Luuk na een prachtige slalom door de verdediging heen de 6-2. Hierna raakte de gemoederen opnieuw verhit en werden een speler van Bladella én Ruben er vanaf gestuurd om verdere escalatie te voorkomen. Hierna scoorde Bladella nog de 6-3 maar mede door een aantal goede reddingen van Ramón bleef het hierbij.

Uitslagen:

Uitlsagen 3e klasse 11 15 april