EMK JO19-2 – Heeze JO19-3 4 – 0

Geplaatst op: maandag 21 november 2016 om 19:00.

Onder toeziend oog van veel publiek mocht EMK het vandaag opnemen tegen koploper Heeze. Er was lang uitgekeken naar deze wedstrijd en bij een overwinning zou EMK (met een wedstrijd minder dan de koploper), de koppositie overnemen en uiterst goede zaken doen wat betreft het kampioenschap.

EMK begon minder goed dan vorige week tegen SBC. Of het aan het veld lag of aan de spelers zelf, er werd niet goed gespeeld. Ballen werden weggegeven en er werd niet meer zo goed gecombineerd als de voorgaande weken. Na een klein kwartiertje herpakte EMK zich en begon het steeds beter te voetballen. Een corner van EMK kwam in de rebound voor de voeten van Ruben terecht die de 1-0 binnen knalde. Het nog niet aanwezige ijs was gebroken. Even later scoorde Tank Tim, ook wel TT genoemd, de 2-0. EMK, dat voorafgaand aan de wedstrijd veel meer weerstand had verwacht, had het niet extreem zwaar tegen de vrienden uit Heeze en was ook lichtelijk verbaasd dat het binnen 20 minuten met 2-0 voorstond. Sporadische uitbraken via de snelle buitenspeler van Heeze werden goed opgelost door de verdediging van EMK. Ook keeper Ramón kwam een aantal keer goed zijn doel uit stormen waardoor diepe ballen van Heeze geen kans kregen in het doel te belanden. Even later aan de andere kant ontving bijnamenkoning Luuk de bal op randje 16 en met een droge kanl kon hij voor de 3-0 zorgen. Niet veel later kwam de bal weer bij Luuk terecht die met zijn sterke linkerbeen voor de verlossende 4-0 zorgde.

Met een vleugje nonachalance in het achterhoofd trapte EMK af voor de tweede helft. EMK, dat wist dat de wedstrijd gespeeld was moest nu de wedstrijd uitspelen en misschien nog wat aan het doelsaldo doen. Dit gebeurde helaas niet. EMK speelde de tweede helft verre van goed en gaf veel ballen weg. Het was aan de verdediging van EMK te danken dat de ‘0’ in het voordeel van EMK op het scorebord bleef staan. Na een moeizame- en slechte tweede helft was het dan toch gedaan en kon EMK zich gaan opmaken voor een ‘bijna kampioensfeestje’ in de kantine.

Uitslagen 4e klasse 10:

uitslagen-4e-klasse-10-19-november