EMK JO19-2 – Nieuw Woensel JO19-1 5 – 1

Geplaatst op: woensdag 21 december 2016 om 19:30.

De laatste wedstrijd voor de winterstop zou uitgerekend de kampioen het moeten opnemen tegen degradatiekandidaat Nieuw Woensel. EMK wist dat het nergens meer om ging en betrad ook met ontspannen koppies het veld.

Vanaf het beginsignaal had EMK balbezit en gaf dit ook niet snel uit handen. Zorgvuldigheidsfoutjes aan de kant van EMK zorgde voor zeldzaam balbezit aan de kant van Nieuw Woensel. Na een kleine tien minuten belandde een corner van Nieuw Woensel in de zestien meter van EMK en na wat onduidelijk geduw en getrek aan beide kanten belandde de bal opeens op de stip, penalty voor Nieuw Woensel. Ramón zat er zeer dichtbij maar kon zijn kunstje als in de beker niet herhalen, 0-1. Hierna zette EMK veel druk en dat zorgde voor kansen. Na een goede aanval kon Alex z’n volley net worden gepareerd maar even later was het Tim die na een goede pass van Alexander de 1-1 scoorde. Niet veel later kon hij op dezelfde wijze de 2-1 maken. EMK had duidelijk de overhand in de wedstrijd maar bleef onzorgvuldig met de bal omgaan. In de 44e minuut onderbrak Alex een counter van Nieuw Woensel door een te laat ingezette tackle, die vol op de enkel van zijn tegenstander belandde. Wie Alex kent, weet dat dit nooit met opzet was bedoeld maar hij mocht wel het veld verlaten met een gele kaart. Hiermee was het ook meteen rust.

EMK begon de tweede helft met tien man en dit kwam het middenveld niet ten goede. De mannen moesten meer lopen en Nieuw Woensel kwam er op sommige momenten ook goed uit. Goed verdedigend werk van EMK voorkwam dat Nieuw Woensel écht gevaarlijk werd, complimenten! Na tien minuten mocht Alex het veld weer betreden en was het weer elf tegen elf. Niet veel later werd een mislukt afstandsschot van Ruben verkeerd weggewerkt door de keeper van Nieuw Woensel. De bal belandde bij Kevin en diezelfde Kevin kon met een perfecte voorzet Alex bedienen, hij scoorde voor de verandering met het hoofd, 3-1. EMK bleef goed voetballen en probeerde nu echt door te drukken. Na een goede aanval van EMK kwam de bal bij Luuk terecht die met een goed schot voor de 4-1 zorgde. Tien minuten voor het einde van de wedstrijd vond de scheidsrechter het commentaar van Tim wel genoeg en werd de tweede gele kaart toegekend aan EMK, zo stonden ze weer met tien man. tegen het einde van de wedstrijd begonnen er bij EMK wat pijntjes te ontstaan en in de 85e minuut moest Alexander het veld verlaten met kramp. Zijn vervanger Alex stuurde niet veel later Tycho de diepte in, die een combinatie met Luuk kon verzilveren, 5-1.

We hebben met z’n allen een zeer mooi seizoen beleefd met natuurlijk als hoogtepunt het kampioenschap. Hopelijk kunnen we in de volgende seizoenshelft laten zien wat we waard zijn in de 3e klasse. Verder is een stunt in de beker ook altijd leuk!

Iedereen fijne feestdagen toegewenst en een gelukkig 2017. Tot volgend jaar!

Eindstand 4e klasse 10:

eindstand-4e-klasse-10