EMK JO19-2 – Nuenen JO19-5 2 – 0

Geplaatst op: zondag 2 april 2017 om 20:30.

Voor velen dé wedstrijd van het jaar: al verlies je de rest, deze moet gewonnen worden. De Nuenense derby: twee teams één dorp, de een geel-zwart de ander groen-wit. In een goedgevulde Wettenseind Arena stond vandaag de klassieker op het programma: EMK-Nuenen.

Veel vriendschappen tussen de spelers van beide teams stonden vandaag even op een laag pitje: de derde helft is voor verzoening, de 90 minuten voor strijd en passie. Met een hoge luchtvochtigheid en benauwde omstandigheden mocht EMK aftrappen voor een mooie voetbalmiddag. De EMK-spelers waren erop gebrand deze wedstrijd te winnen en aan motivatie was er dan ook zeker geen gebrek. EMK begon deze wedstrijd goed en hield de bal goed in de ploeg. Nuenen had niet veel kans tegen de sterke verdediging van EMK en sporadische uitbraken werden goed geblokkeerd. Ook op het middenveld werd goed gepraat en de bal goed rondgespeeld. Na een kleine tien minuten belandde een hoekschop van Alex in de kluts en na wat gefriemel werd de bal in het doel gerost door Kevin, 1-0. De voorsprong was binnen. Na dit doelpunt verslapte EMK niet en werd er goed geknokt voor iedere bal. Naarmate de eerste helft vorderde kreeg EMK steeds meer het overwicht en kwam het er een aantal keren goed uit via de snelheid van Rancel en Alex. Dit leidde tot kansen maar die werden niet benut. Ook een mooie vrije trap van Daan werd net door de keeper van Nuenen gepareerd. Tegen het einde van de eerste helft verslapte EMK een beetje en snakte het naar de rust. Deze werd zonder kleerscheuren bereikt en met een voorsprong op zak kon EMK thee gaan drinken.

Na rust drong Nuenen iets meer aan, wat tot kleine kansen voor de tegenpartij leidde. Zoals zo vaak dit seizoen stond de verdediging van EMK haar mannetje en kwam de voorsprong niet in gevaar. Ook EMK begon sterk en ging duidelijk op zoek naar de tweede treffer. Via uitbraken kwam EMK er een aantal keer goed uit maar werd er steeds te onzuiver met de kansen omgegaan. Halverwege de tweede helft begon Nuenen ongeduldig te worden en dit leidde tot een steeds grimmigere sfeer op het veld. EMK liet zich desondanks niet gek maken en plots was daar Kevin die zijn  tweede van de middag scoorde, 2-0. Met nog een kwartier te gaan wist EMK dat de overwinning zo goed als binnen was. Nuenen ging op de lange bal spelen maar zonder succes. De zeer sterk spelende verdediging van EMK gaf Nuenen geen kans. Aan de andere kant werden er nog een aantal kansen gecreëerd maar ook zonder succes. Vijf minuten voor tijd werd een naar de kruising zeilende vrije trap van Nuenen knap uit de lucht geplukt door Ramón en bevestigde daarmee zijn status: in vorm.

Na dit moment werd het niet meer spannend en met een verdiende 2-0 eindstand mocht EMK zich weer tot voetbalkoning van Nuenen kronen.

Uitslagen:

Uitslagen 3e klasse 11 2 april