EMK JO19-2 – RPC JO19-4 8 – 0

Geplaatst op: maandag 7 november 2016 om 16:45.

Afgelopen zaterdag moest EMK het opnemen tegen laagvlieger RPC. EMK dat met twee wedstrijden minder hoog in het ‘linker rijtje’ staat moest vandaag winnen om deze positie vast te houden.

EMK begon moeizaam. De mannen moesten even wennen aan de -vanwege tijdelijk afwezige spelers- nieuwe opstelling. Desondanks werd er net als vorige week beter gevoetbald en niet alles naar voren geschoten in de hoop dat de snelle aanvallers er iets mee konden doen. Vooral het middenveld bleef goed bij hun man en onderschepte veel ballen. Na tien minuten kwam het gezegde ‘nooit geschoten is altijd mis’ aanwaaien. Een mislukt schot van Alexander vanaf randje zestien werd door de blunderende keeper in eigen goal gewerkt, 1-0. Hierna bleef EMK compact spelen maar gaf veel ballen weg door mislukte ballen en teveel individuele acties. EMK rechtte de rug en Daan scoorde na een goede aanval de 2-0. Hierna ging EMK op zoek naar de volgende goal en na goed werk op het middenveld kwam de bal bij Tim terecht die de keeper verschalkte en voor de 3-0 zorgde.

Na de rust was het duidelijk dat EMK de wedstrijd wilde uitspelen en aan het doelsaldo ging werken. Een prima aanval kwam bij Rancel terecht en hij scoorde de 4-0. Even later gebruikte Tim zijn lichaam goed en walste als een tank over de verdediging van RPC heen, 5-0. Niet veel later kwam de bal in de diepte bij Tim terecht die hem in de hoek van het doel schoot, 6-0. EMK wist dat de wedstrijd allang gespeeld was en moest nu de concentratie vasthouden. Complimenten aan Ramón die goed bleef opletten en met een aantal goede reddingen de nul hield. Ook complimenten voor de verdediging die de sporadische uitbraken van RPC meteen de kop in wisten te drukken. EMK bleef maar gaan en een razendsnelle uitbraak van speedy Rancel zorgde voor de 7-0. Tot slot kon ook Alex zijn doelpunt meepikken door in de laatste minuut een teruggekaatst schot in de korte hoek te volleyen. Eindstand 8-0.

Vandaag zeker niet geweldig gespeeld maar het kaatsen en combineren gaat steeds beter. Complimenten naar het middenveld dat vandaag goed speelde en weinig weggaf.

Uitslagen 4e klasse 10:

uitslagen-4e-klasse-10-5-november