EMK – Knegselse Boys 2 – 2

Geplaatst op: zondag 12 februari 2023 om 20:15.

Vanmiddag stond de returnwedstrijd tegen Knegselse Boys op het programma. Ook in de heenwedstrijd waren beide teams al aan elkaar gewaagd (nipte 2-3 overwinning voor EMK), en ook vanmiddag was het niet anders. In de openingsfase was het initiatief voor Knegselse Boys, maar was de eerste de beste doelkans voor EMK, welke door de keeper van Knegselse Boys tot hoekschop werd verwerkt. Ook in de fase hierna was het betere veldspel voor Knegselse Boys en had EMK grote moeite met het vinden van de juiste veldbezetting vanmiddag. Na een klein half uur spelen was er sprake van een doorgebroken veldspeler van Knegseselse Boys die door EMK onreglementair  werd gestopt (overtreding van achter), maar deze werd slechts bestraft met een gele kaart waardoor de strijd (tot verrassing en verbazing van iedereen) elf tegen elf bleef. Toch was er enigszins sprake van gerechtigheid toen de toegekende vrije trap van richting werd veranderd en de terechte 0-1 voorsprong voor Knegselse Boys betekende. Vrijwel in de eerstvolgende aanval van EMK was het Sjef Sanders die aan de rechterkant ontsnapte aan de verdediging van Knegseselse Boys en Tayfun Yilmaz de gelijkmaker noteerde; 1-1. Dit was tevens de ruststand.

Al snel in de tweede helft moest EMK toch met tien man verder nadat een overtreding van EMK werd bestraft met een directe rode kaart. Vanaf dat moment speelde EMK een moeilijke- en wellicht verloren wedstrijd en was het Knegselse Boys dat steeds meer het overwicht in de wedstrijd naar zich toetrok en de situatie van tien tegen elf goed in haar voordeel gebruikte. Een klein kwartier voor het einde van de wedstrijd leek de wedstrijd beslist toen Knegselse Boys een goed uitgevoerde aanval tot een doelpunt omzette; 1-2. Nadat Kevin Aarts (EMK), met een hamstringblessure uitviel  moest EMK zich steeds meer beperken tot een meer en meer opportunistische speelwijze waarbij er nadrukkelijk naar een actie van één van de de spitsen werd gezocht. Juist in deze fase leek het alsof de wedstrijd gespeelde was en Knegselse Boys zich de terechte winnaar van het duel waande, zette EMK nog één keer aan en was het Rick van den Bogaard die in de absolute slotfase een assist van Daan de Jong nog kon omzetten tot een zwaarbevochten gelijkmaker; 2-2. Voor Knegselse Boys voelde het alsof het vanmiddag twee punten had verspeeld, terwijl voor EMK het punt als maximaal haalbaar voelde vanmiddag.