EMK – Mariahout 1 – 3

Geplaatst op: zondag 20 maart 2022 om 20:35.

In tegenstelling tot vorige week stond er vandaag een jonger EMK team op het veld voor de thuiswedstrijd tegen Mariahout. Het was in de openingsminuten aan ‘good-old’ keeper Peter Beekmans te danken dat er nog sprake was van een wedstrijd: met twee fantastische reflexen hield hij de nul en kon EMK aan de wedstrijd beginnen. De wedstrijd oogde in de openingsfase onrustig van beide kanten. De eerste kansen waren voor Mariahout en EMK probeerde in de omschakeling gevaarlijk te worden, Mariahout was gevaarlijker maar zoals de voetbalwet voorschrijft over de gemiste kansen was het EMK dat via Daan van de Ven op een 1-0 voorsprong kwam. Dit was tevens de ruststand.

Na rust was het spelbeeld onveranderd, drong Mariahout aan maar hield EMK redelijk eenvoudig stand. Dit bleef zo tot de 60e minuut waarin Mariahout op gelijke hoogte kwam na een goed uitgevoerde aanval (1-1). Meteen erna ging de bal op de stip na een vermeende overtreding binnen de 16-meter van EMK en dit buitenkansje werd door Mariahout dankbaar omgezet in een 1-2 voorsprong. EMK probeerde nog wel de wedstrijd te laten kantelen, maar echt uitgespeelde kansen ontstonden er niet meer terwijl ook Mariahout loerde op de kans om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Dit gebeurde een kwartier voor tijd waar Mariahout op een 1-3 voorsprong kwam, waarmee de wedstrijd definitief beslist was.