EMK – Mifano 2 – 0

Geplaatst op: zondag 24 november 2019 om 20:45.

EMK begon vanmiddag prima aan de thuiswedstrijd tegen Mifano. In de eerste helft stond de organisatie goed en werd op het gehele veld vroeg druk gezet, waardoor Mifano nauwelijks in haar spel kon komen. Na 19 minuten spelen was er de verdiende voorsprong voor EMK: een prima voorzet van Daan de Jong werd door Kevin Aarts afgerond, 1-0. In het restant van de eerste helft bleef EMK de bovenliggende partij en was de 1-0 voorsprong een juiste afspiegeling van de verhoudingen op het veld.

Mifano kwam in de tweede helft beter uit de kleedkamer dan EMK en het zette ook direct druk, waarna EMK zich slechts kon beperken tot uitverdedigen en vertrouwen op de snelle omschakeling van het middenveld en de aanvallers. EMK probeerde door tactische wissels de vaart uit het spel van Mifano te halen en ook meer druk naar voren te ontwikkelen. In de slotfase van de wedstrijd was er na een prima doorgekopte bal van gelegenheidsspits Luke Hilt, de afronding door Daan van de Ven (2-0) die een zwaarbevochten overwinning voor EMK uit het vuur sleepte.

Met name het veldspel van EMK in de eerste helft, biedt ruimschoots aanknopingspunten voor de komende wedstrijden.

EMK: Robin Verhoeven, Pim Regli, Stef Hagen, Bart Heezemans (80′ Luke Hilt), Daan de Jong, Dillon van de Poel, Sjef Sanders (85′ Jordy Linders), Christian Messerschmidt, Kevin Aarts, Alex van Otterdijk (70′ Ilker Kiliç), Daan van de Ven.