EMK – MVC 4 – 2

Geplaatst op: zondag 22 oktober 2017 om 21:15.

EMK kreeg al na 12 seconden de eerste kans op een voorsprong. Het schot van Tom Diender ging echter net naast. In de 3e minuut viel het eerste EMK doelpunt nadat Rick van den Bogaard langs een MVC verdediger stoof en de 1-0 binnenschoot. Na een voorzet in de 13e minuut werd Rick Slaats uit een voorzet van Rob Verbruggen de kans op 2-0 geboden, maar zijn schot ging over het MVC doel. Slaats had in de 17e minuut pech dat zijn schot via de lat uit het doel kwam. Na deze fase in de wedstrijd kwam EMK beter in de wedstrijd en EMK doelman Cuppen moest in de 27e minuut redding brengen na een counter van MVC. Enkele minuten later kwam EMK goed weg toen een kopbal van de MVC spits slechts de paal trof. Van den Bogaard bracht de stand op 2-0 door een diepe bal over de uitkomende MVC doelman in het doel te spelen. De EMK verdediging kreeg na een slordigheid n de 32e minuut  doelpunt te incasseren. Met een 2-1 score gingen beide teams kleedkamer in.

Na rust was de eerste kans voor MVC, maar het schot van de aanvaller ging voorlangs. Enkele minuten later had van den Bogaard pech dat zijn schot voorlangs het MVC doel ging. Rick Slaats bracht EMK in de 63e minuut met een schitterende omhaal op een 3-1 voorsprong. Rick van den Bogaard had daarna een aantal kansen om de score op te voeren maar hij had daarbij  niet echt geluk. Rob Verbruggen kon de in de 77e minuut  score verder opvoeren uit een voorzet van Johan Janssen, maar zijn schot ging voorlangs. In de 90e minuut soleerde Rick van den bogaard door de MVC verdediging en schoot de 4-1 binnen. In de laatste minuut van de wedstrijd wist de MVC spits de bal bij de 2e paal binnen te koppen en daarmee bracht hij de 4-2 einstand op het scorebord.

Komend weekend in de topper tegen Stiphout Vooruit al EMK vooral verdedigend beter uit de bus moeten komen, want daar werden nogal wat fouten gemaakt deze wedstrijd.

EMK doelman Edwin Cuppen werd door de EMK supporters verkozen tot Man of the Match.

Uitslagen 4G 22 oktober

Stand 4G 22 oktober