EMK – Nederwetten 11 – 1

Geplaatst op: maandag 2 september 2019 om 09:45.

EMK begon sterk aan de lokale derby en kwam al in de tweede minuut op voorsprong na een strak schot van Christian Messerschmidt. Na 10 minuten was het opnieuw Christian Messerschmidt die de voorsprong verdubbelde (2-0). Kort hierna kwam Nederwetten terug in de wedstrijd met een mooi doelpunt. Gedurende enkele momenten had EMK moeite met de druk van Nederwetten, maar kwam weer los met een fraai schot van Eric Ribot. Nog voor rust was e wedstrijd gespeeld met een kopbal van Dillon van de Poel (4-1) en een actie van Daan van de Ven (5-1).

Onmiddellijk na de rustpauze ging EMK verder met een banaanschot van Kevin Aarts dat niet te stoppen was (6-1). Nederwetten probeerde nog naar voren te komen, maar werd overlopen en incasseerde nog 5 doelpunten gemaakt door Christian Messerschmidt (4x) en de razendsnelle Daan van de Ven. Voor scheidsrechter Paul van Summeren was het een sportieve wedstrijd met hooguit een paar overtredingen. Voor EMK-trainer Ronnie Jansen was het spelbeeld van zijn ploeg positief, maar hij weet nog niet hoe sterk EMK is.

De volgende tegenstander in de bekercompetitie is WODAN (uitwedstrijd op zondag 8 september aanstaande).