EMK – Netersel 3 – 2

Geplaatst op: dinsdag 2 mei 2023 om 21:15.

EMK speelde vanmiddag tegen kampioenskandidaat Netersel en begon na de aftrap van pupil van de week (Cas Broeders), goed aan de wedstrijd. Beide ploegen waren in de openingsfase aan elkaar gewaagd, waren de eerste doelkansen voor EMK maar beide kansen gingen rakelings over het doel. Ook in de omschakeling werd Netersel enkele malen gevaarlijk waarbij EMK doelman Niels van Schaijik in eerste instantie nog uitstekend redding kon brengen, maar kwam Netersel na een verkeerde inspeelpass van EMK waar Netersel optimaal van profiteerde toch op een 0-1 achterstand. Nog voor rust kreeg Netersel enkele grote kansen om de wedstrijd voortijdig te beslissen maar deze werden niet benut, waardoor de wedstrijd een wedstrijd bleef. Tijd voor beide trainers om richting de 2e helft te evalueren en een en ander om te zetten.

Na de rust kwam EMK uitstekend uit de kleedkamer en was de wedstrijdmentaliteit en -instelling van EMK zichtbaar aanwezig, welke direct resulteerde in de gelijkmaker toen een prachtige voorzet van Daan de Jong, uitstekend werd afgerond door Lorenzo Sneijers; 1-1. Direct na de aftrap veroverde EMK de bal en speelde dit vervolgens prima uit met een prachtige aanval die door Rick van den Bogaard werd afgerond; 2-1. Netersel voelde dat het vanmiddag vol aan de bak moest om de titelkansen levend te houden, waardoor zich een tumultueuze slotfase aantekende. Met nog ruim een kwartier te spelen maakte Netersel de gelijkmaker; 2-2 en direct hierna moest EMK vervolgens na 2x een gele kaart met 10 man verder. Richting het einde van de wedstrijd streden beide teams om de overwinning maar was het de scheidsrechter die een kleine 10 minuten voor het einde van de wedstrijd de wedstrijd definitief staakte, na vermeend commentaar op de leiding vanaf de zijkant van het veld (72e minuut).

Vanavond stond het restant (18 minuten) van deze op zondag 16 april gestaakte wedstrijd op het programma. De gasten uit Netersel hadden maar één strijdplan: in de strijd om de titel moesten de drie punten vanavond mee terug naar de Kempen. Vanaf de aftrap zocht Netersel nadrukkelijk de aanval en drong het EMK ver terug op eigen helft. EMK stond echter goed, speelde erg compact en kon slechts sporadisch denken aan een aanval. Met nog slechts vijf minuten te spelen was het linksback Stan van den Dungen die Rick van den Bogaard van eigen helft zag vertrekken en zijn dieptepass was precies op maat waardoor Rick de keeper van Netersel kon omspelen en de 3-2 voorsprong liet aanteken. Met nog slechts enkele minuten te spelen besefte de ploeg uit Netersel dat het vanavond mogelijk dure punten liet liggen in de strijd om de titel. Er werd nog wel enkele keren aangezet maar EMK kon de bal makkelijk uitverdedigen en echte doelkansen ontstonden er aan beide kanten niet meer, waardoor EMK een verrassende overwinning boekte.

Belangrijke ‘bonus’ punten voor EMK in de strijd om de 4e plaats.