EMK O19-1 – RPC O19-2 5 – 2

Geplaatst op: zondag 16 oktober 2016 om 17:15.

EMK O19-1 moest vandaag aantreden tegen het op de ranglijst lager geklasseerde RPC O19-2. In de openingsfase had EMK het lastig tegen RPC, veel inspeelpasses kwamen niet aan en er was ook sprake van veel onnodig balverlies en een gebrek aan concentratie. Hierdoor sloop ook de onrust en irritatie in de ploeg, wat tekenend was voor de gehele eerste speelhelft. Nadat EMK uit een vrije trap op 1-0 was gekomen (doelpunt Quintus), was er direct hierna sprake van een fantastisch uitgevoerde aanval die via verschillende schijven de 2-0 ruststand opleverde (doelpunt Elias).

RPC kwam beter uit de kleedkamer dan EMK en nam direct na het fluitsignaal het initiatief. RPC voelde dat er vandaag wellicht wat te halen was op het Wettenseind en zette EMK al vroeg onder druk. EMK slaagde er niet in zich onder die druk uit te voetballen en RPC scoorde na een goed uitgevoerde aanval de aansluitingstreffer, 2-1. Kort hierna mocht RPC zelfs gaan denken aan een stunt, toen de eerstvolgende aanval zelfs de gelijkmaker opleverde, 2-2. EMK nam hierna nadrukkelijk het initiatief en trok massaal ten aanval, waarbij het op moest letten in de counter niet verrast te worden door RPC. Een kwartier voor tijd kwam EMK op een 3-2 voorsprong (doelpunt Lorenzo), waarna de wedstrijd toch nog ogenschijnlijk eenvoudig over de streep werd getrokken, eindstand 5-2 (doelpunten Joost en Lorenzo).

In een slechte wedstrijd toch de 3 punten binnenhalen is een kwaliteit, maar EMK is vanmiddag nadrukkelijk gewaarschuwd door RPC.

Uitslagen 2e klasse A28:

uitslagen-2e-klasse-a28-15-oktober