EMK O19-2 – Nuenen O19-6 5 – 1

Geplaatst op: zondag 16 oktober 2016 om 16:45.

Vandaag moest EMK het opnemen tegen niemand minder dan dorpsgenoot RKSV Nuenen. Voor velen is deze wedstrijd de belangrijkste van het seizoen en daarom werd deze wedstrijd op het hoofdveld gespeeld. De mannen werden erop gewezen deze derby te winnen, vooral vanwege het slechte spel van vorige week.

EMK begon slordig aan de wedstrijd. Het hield de bal niet in de ploeg en coachte elkaar slecht. Na een kleine twintig minuten had Tim twee grote kansen maar deze werden helaas niet benut. Niet veel later kwam het gezegde driemaal is scheepsrecht naar boven want de derde kans werd goed binnengeschoten door Tim, 1-0. De rest van de eerste helft speelde EMK nog steeds niet goed. De bal werd niet vastgehouden en er werd vooral naar de twee spitsen Tim en Rancel gezocht. Na een saaie eerste helft kon EMK de kleedkamer op gaan zoeken met een 1-0 voorsprong.

Het was te merken dat EMK in de rust een flinke peptalk had gekregen. EMK combineerde zowaar en hield de bal langer in de ploeg. Na tien minuten kreeg EMK de kans om de voorsprong te verdubbelen en dat lukte: Tim schoot de 2-0 binnen. Hierna kreeg hij een ‘publiekswissel’ en werd vervangen door Alex. Dit pakte goed uit. Na een prima aanval van EMK kwam de bal bij Tycho terecht die hem prachtig over de verdediging van Nuenen lobte en daarmee Alex vrij voor de goal zette die beheerst afrondde, 3-0. Niet veel later werd een goede combinatie tussen Luuk en Alex goed afgerond door Luuk, 4-0. EMK wilde de wedstrijd nu definitief beslissen en ging op jacht naar de vijfde goal. Die kwam er. Na een goede actie van Alex door de verdediging van Nuenen heen kwam een voorzet van hem in de kluts terecht. De altijd oplettende Rancel pikte hem goed op en schoot de 5-0 binnen. EMK wist dat de buit binnen was en wilde graag de nul houden. Helaas kwam na geklungel achterin de bal bij een speler van Nuenen terecht, die de eretreffer binnenschoot, 5-1.

Vandaag zeker niet goed gespeeld, maar wel verdiend gewonnen. Op naar de volgende wedstrijd tegen DOSL.

Uitslagen 4e klasse 10:

uitslagen-4e-klasse-410-15-oktober