EMK O23-1 – Best Vooruit O23-1 2 – 0

Geplaatst op: woensdag 22 november 2023 om 21:15.

Omdat deze wedstrijd thuis afgelopen zaterdag op het laatste moment moest worden afgelast vanwege de staat van de velden, toog de O23-1 van EMK gisterenavond naar Best om deze in te halen. Onder frisse omstandigheden begon EMK zeer goed aan de wedstrijd wat binnen 15 seconden resulteerde in een kans voor Joans Span die zijn inzet van links gekeerd zag door de keeper van Best. EMK hield hoge druk op Best en gaf ze weinig mogelijkheid tot voetballen. Dit leidde tot een aantal kansen voor de geel-zwarten echt zonder doelpunt. Omdat dit uitbleef kreeg Best meer grip op het middenveld waardoor EMK steeds vaker de lange bal moest spelen. Zonder verder veel grote kansen was het 0-0 bij rust.

Ook na rust begonnen onze boys goed aan de tweede helft. Desondanks was de eerste kans voor Best echter zag de rood-zwarte aanvaller de bal van de lat af spatten. In de tegenstoot die daarop volgde was de tweede bal voor Naut van Meurs die een prima steekbal gaf op Gijs van Leusden welke hem snoeihard achter de Bestse goalie knalde; 1-0. De goal gaf EMK wat lucht maar Best gaf niet op waardoor het spel op en neer golfde en een genot was om naar te kijken. De druk van Best werd nog wat opgevoerd en met een bal op de paal ontsnapte EMK aan de gelijkmaker. Het werd tijd om weer wat tijd op het middenveld te vinden. EMK hield het lang spannend maar 5 minuten voor tijd werd de wedstrijd in het slot gegooid. Een prachtige vrije trap van Finn van Dooren op de doorgelopen vleugelverdediger Thijs Jacobs die vanaf links een voorzet gaf die door Daan Tappel tot doelpunt werd gepromoveerd: 2-0.

EMK nam de punten uiteindelijk verdiend mee naar het Wettenseind na een leuke-, attractieve- en sportieve wedstrijd die ook de leiding kreeg die het verdiende: een uitstekend scheidsrechter (Gijs Weemaes). Hierdoor steeg EMK naar de 3e plaats op de ranglijst en dat kan wellicht 2 december tegen ASV nog verbeterd worden.