EMK O23-1 – Nuenen O23-2 3 – 4

Geplaatst op: zaterdag 16 oktober 2021 om 18:00.

Vanmiddag stond de derby tussen de O23 elftallen van EMK en Nuenen op het programma en er was sprake van een onvervalste derby: spanning, strijd, energie, emotie en een pot die echt dicht bij elkaar zat maakte het een mooie zaterdagmiddag.

Voetballend was de openingsfase voor Nuenen, maar EMK stopte veel energie en strijd in de beginfase van de wedstrijd en nam ook enigszins tegen de verhouding in de leiding, 1-0. Nog voor rust nam Nuenen via twee voetballende momenten de leiding in de wedstrijd, maar nog voor rust bracht EMK uit een perfect uitgevoerde counter de wedstrijd weer in evenwicht, 2-2.

Na rust leek EMK na een 3-2 voorsprong de wedstrijd onder controle te hebben maar viel uiteindelijk de 3-3 van Nuenen en leek de wedstrijd op een gelijkspel af te gaan, maar een laat gegeven  corner besliste tot teleurstelling van EMK de wedstrijd, 3-4.

Toch had deze wedstrijd echt alles van een onvervalste derby en was het publiek (en beide teams), vanmiddag de grote winnaar.