EMK – Oirschot Vooruit 0 – 1

Geplaatst op: maandag 28 maart 2016 om 21:30.

EMK was er alles aan gelegen om de slechte prestatie van afgelopen week te doen vergeten. Direct na de aftrap koos EMK voor een aanvallend concept en kreeg in de 2e minuut al de eerste kans. Een voorzet van EMK speler Edwin Sleegers werd echter door alles en iedereen voor het doel gemist. Giel van Korven kopte hierna de bal over. In de 7e minuut was er de eerste tegenslag voor EMK. Een ongelukkige actie van een EMK speler werd door de scheidsrechter met een penalty bestraft. De Oirschot speler die de bal nam plaatste de bal echter op de paal. In de 14e minuut kopte Giel van Korven een voorzet vanaf rechts tegendraads op doel, maar zijn kopbal miste net de juiste richting. In de 18e minuut kreeg EMK weer een penalty tegen na een voor de kijkers onduidelijke situatie, waarbij het in eerste instantie op hinderen van de keeper leek. Deze penalty werd door Oirschot wel benut en EMK keek tegen een achterstand aan, 0-1. De druiven werden voor EMK nog zuurder nadat EMK speler Rick Slaats met een rode kaart het veld moest ruimen. Met een 0-1 achterstand ging EMK de rust in.

In de tweede helft probeerde EMK nog wel een punt te behalen maar de krachten begonnen ook op te raken. Toch kan men als team trots zijn op de geleverde prestatie. Pas in de 80e minuut was er de op eigen kracht gecreëerde kans voor Oirschot, die echter niets opleverde.

Een compliment voor de werklust bij EMK deze wedstrijd.

Uitslagen 3e klasse D paasweekend:

Uitslagen 3e klasse G paasweekend

Stand 3e klasse D na de wedstrijden van vandaag:

Stand 3e klasse G na 28-3

EMK 1 2015 2016