EMK – De Raven 2 – 2

Geplaatst op: zondag 28 mei 2017 om 21:00.

EMK begon goed aan de tweede wedstrijd in de strijd om klasse behoud. Al na 40 seconden gaf Rick Frederiks een goede voorzet vanaf links, maar spits Giel van Korven kon de bal slechts in het zijnet schieten. In de 15e minuut moest doelman Cuppen zijn team voor een achterstand behoeden na een schot van een volkomen vrijstaande De Raven speler. In de 26e minuut ging een schot van Dennis Degens over het doel. Ook van Korven zag zijn koppoging naast gaan. Na deze actie zakte het team van EMK ver weg. In de 34e minuut kwam De Raven op een verdiende 0-1 voorsprong uit een corner vanaf de linkerkant. Direct hierna had De Raven EMK echt pijn kunnen doen, maar doelman Cuppen was een sta in de weg. EMK kreeg in de 41e minuut de kans op de gelijkmaker, maar het schot van Ruud Boerema ging over het doel. In de laatste minuut van de eerste helft was het wederom EMK doelman Cuppen die zijn team op de been hield.

Met invallers Sjef Sanders en Tom van Elst begon EMK aan de tweede helft. Deze wissel was al in de 49e minuut succesvol. Een steekbal van Sanders werd door van Elst binnengeschoten, 1-1. Van Elst liet in de 60e minuut zijn waarde zien voor EMK door een voorzet van Ruud Boerema uit een moeilijke hoek met zijn hak in het doel te brengen, 2-1. De Raven kwam in de 74e minuut nog aan een verdiend gelijkspel na een misverstand in de EMK verdediging waar men dacht aan buitenspel, 2-2. Van Elst en van Korven hadden EMK daarna op een overwinning kunnen brengen, maar dat was gezien de wedstrijd teveel van het goed geweest.

EMK treft a.s. zaterdag tegenstander Hapert in een uitwedstrijd. Maandag 5 juni volgt dan de return op sportpark Wettenseind, waar dan de beslissing zal vallen in deze nacompetitie.

Edwin Cuppen was deze wedstrijd de Man of the Match aan EMK zijde.

RAVENemk

NBI International