EMK – Reusel Sport 4 – 2

Geplaatst op: maandag 19 oktober 2015 om 08:45.

Na het verlies van afgelopen week was het zaak voor EMK om de punten weer in eigen huis te houden. Ondanks de nodige mutaties wist trainer van der Loo weer een team in het veld te brengen. Reusel begon beter aan de wedstrijd dan EMK. In de 4e minuut was er twijfel in de EMK verdediging, maar het schot van de Reusel aanvaller ging voorlangs. In de 20e minuut moest Tommie van Elst voor het doel voor zijn eigen kans gaan omdat er geen medespelers mee opgekomen waren. Zijn schot werd gestopt door de Reusel doelman. Nog geen minuut later kwam Reusel op een 0-1 voorsprong toen een Reusel speler door de EMK verdediging mocht soleren en vrij in mocht schieten. Na deze fase kwam EMK beter in de wedstrijd en Reusel kwam goed weg toen een schot van Rick Slaats op de paal belandde. Toch kwam EMK nog voor rust op gelijke hoogte door Tommie van Elst die een vrije trap van Rick Slaats binnenliep, 1-1.

Direct na rust waren er drie kansen voor EMK maar of de doelman of de verdedigers van Reusel brachten redding. In de 49e minuut was het Tommie van Elst die met een kopbal uit een corner van Rick Slaats zijn 2e doelpunt binnenkopte, 2-1. EMK doelman Cuppen moest in de 61e minuut redding brengen bij een Reusel aanval. Kort daarna kwam EMK goed weg toen een kopbal vlak voor het doel over de lat verdween. EMK speler Guus Lippens won kort daarna een duel aan de zijkant van het doel met de Reusel keeper, maar zijn inzet uit een moeilijke hoek ging net voorlangs het doel. De ingevallen Robbie van de Ven scoorde met een strak schot in de 80e minuut de 3-1. In de 84e minuut werd na een inzet van Tommie van Elst het laatste tikje door Rick van der Hoeven gegeven en EMK stond op een 4-1 voorsrpong. Enkele minuten voor het einde van de wedstrijd kwam Reusel nog terug tot 4-2, maar daarna stond de solide verdediging van EMK als een huis om de 3 punten over de tijd te brengen.

Een mooi kijkspel onder de leiding van een uitstekende scheidsrechter.

EMK 1 2015 2016