EMK – SBC 0 – 2

Geplaatst op: zondag 13 november 2016 om 21:00.

EMK kreeg al in de wedstrijd tegen SBC al in de 6e minuut een tegenvaller te verwerken. Een schot van SBC kon door doelman Cuppen niet onder controle worden gebracht en verdween in het EMK doel, 0-1. De eerste kans voor EMK was voor Jacky van Houtert in de 23e minuut. Maar tussen 2 verdedigers in wist de gelegenheidsspits niet te scoren. In de 30e minuut was het doelman Cuppen die met goed uitkomen een tweede SBC doelpunt wist te voorkomen. Kort daarna ging een schot van Ruud Boerma over het SBC doel. In de 32e minuut werd Geert-Jan Kemperman in de zestien meter onderuit getrokken, maar de overigens goed leidende scheidsrechter zag daar geen overtreding in.

Na rust was de eerste kans voor Jacky van Houtert, maar zijn kopbal uit een vrije trap van Ronnie Jansen ging naast het doel. In de 54e minuut kwam EMK op een 0-2 achterstand nadat een doorgesschoten bal bij de 2e paal ingeschoten werd. EMK kreeg na een aantal wissels nog een aantal kansen via Johan Janssen en Tom Diender, maar hieruit werd niet gescoord. In de 83e minuut moest David Adriaans nog een redding op de doellijn brengen om een nog grotere nederlaag te voorkomen. EMK kwam vandaag tegen het met meer inzet spelende SBC te kort om recht te hebben op punten.

Man of the Match aan EMK zijde was vandaag Ronnie Jansen.

Uitslagen 3e klasse D:

uitslagen-3d-13-november