EMK – SBC 1 – 1

Geplaatst op: zondag 3 april 2016 om 20:45.

Met een half team aan geblesseerden en geschorste spelers naast het veld was het voor trainer  Toon van der Loo vandaag een puzzel om een team op de been te brengen. Als eerste moeten de spelers die vandaag in het veld stonden een compliment krijgen voor hun inzet. De eerste kans voor EMK was een kopkans voor Geert-Jan Kemperman (Man of the Match), in de 15e minuut maar deze bal ging naast. Beide teams kregen daarna niet veel kansen meer om te scoren, maar toch ging EMK met een voorsprong de kleedkamer in. In de blessuretijd belandde een voorzet van Ruud Boerema via een tegenstander over de SBC doelman in de uiterste hoek van het doel, 1-0.

Na rust ging EMK goed van start. Giel van Korven schoot in de 51e minuut de bal naast. Kemperman kwam nadat hij de bal met de arm meenam 1 op 1 te staan met de SBC doelman maar deze won het duel. In de 68e minuut was er een tegenvaller voor EMK. Verdediger David Adriaans, rots in de EMK verdediging moest na een duel geblesseerd het veld verlaten. De druk van SBC op het EMK doel werd steeds groter. Toch hield EMK tot de in de 96e minuut stand, totdat een scrimmage voor het doel door een SBC speler werd afgestraft met de gelijkmaker, 1-1. Jammer dat niet alle 3 punten in Nuenen bleven, maar gezien de hele wedstrijd wel een terechte eindstand.

Uitslagen 3e klasse D:

Uitlsagen 3e klasse D 3 april