EMK – SBC 3 – 3

Geplaatst op: zondag 1 oktober 2017 om 20:45.

In de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen was mededegradant van het afgelopen seizoen SBC de tegenstander van EMK.

SBC begon fel en al in de 2e minuut van de wedstrijd kreeg het een kopkans maar de bal ging naast. Toch kwam EMK op een achterstand nadat geklungel in de verdediging slechts met een overtreding kon worden opgelost. De toegekende penalty werd door SBC benut (0-1). Nadat in de 14e minuut de bal een aantal keren voor het doel van SBC werd geplaatst was het Tom Diender die met een geplaatste kopbal de 1-1 op het scorebord bracht. Na dit doelpunt kreeg EMK een overwicht dat in de 34e minuut werd beloond. Rick Frederiks plaatste de bal voor het SBC doel, waar Tom Diender deze voorzet langs de doelman schoot, 2-1.

Na rust waren de eerste kansen weer voor EMK maar Ruud Boerema schoot de eerste kans naast en de tweede kans was een prooi voor de SBC doelman. EMK doelman Mark Faassen kwam daarna onder schot te liggen. Bij de eerste gelegenheid bracht hij redding, maar na de toegekende corner was hij kansloos bij een schot bij de eerste paal (2-2). EMK kwam een minuut later weer op voorsprong nadat een SBC verdediger onder druk  bal over zijn eigen doelman in het doel kopte (3-2). In de 68e minuut kwam SBC met 10 man in het veld te staan na een 2e gele kaart voor hun laatste man. Rick van den Bogaard kreeg hierna de kans om de voorsprong voor EMK uit te breiden, maar zijn schot ging over het doel. SBC kwam in de 70e minuut op gelijke hoogte met EMK nadat een schot door de EMK doelman niet over het doel getikt kon worden (3-3). SBC was in deze fase met 10 spelers sterker dan EMK en had zelfs nog kansen op de overwinning. EMK speler Johan Janssen had nog  pech dat zijn inzet ia de lat terug in het veld ging. In de laatste minuut van de wedstrijd moest EMK doelman Faassen nog een redding verrichten om tenminste og 1 punt in Nuenen te houden.

Uitslagen 4G 1 oktoberStand 4G 1 oktober 2017