EMK – Sterksel 0 – 1

Geplaatst op: zondag 3 maart 2024 om 20:45.

Vandaag stond de wedstrijd in de onderste regionen van de ranglijst van de 5e klasse E op het programma. Door de laatste resultaten van EMK (overwinningen op Knegselse Boys en Tongelre), waren de verwachtingen positief maar overheerste ook het realisme bij EMK: elke wedstrijd is er weer één op zichzelf. Vanaf het begin van de wedstrijd maakte Sterksel haar intenties duidelijk door drie keer op rij 1:1 vrij voor de keeper van EMK te komen, waarbij de derde keer al vroeg in de wedstrijd de verdiende voorsprong betekende; 0-1 (8′). Sterksel kon vervolgens leunen op de vroege voorsprong, terwijl EMK ‘moest’. EMK had zichtbaar moeite met deze rol terwijl Sterksel naar hartenlust kon counteren en proberen de wedstrijd vroegtijdig in het slot te gooien. Aan beide kanten werd er een doelpunt afgekeurd vanwege buitenspel en kreeg EMK net voor rust nog een kans in de kleine ruimte die over werd geschoten door Tayfun Yilmaz, waarmee de rust in de wedstrijd met een 0-1 stand werd bereikt.

Na rust beseften beide teams dat het resultaat er toe deed vanmiddag, waarbij de intenties er wel waren maar het niveau in de wedstrijd niet ten goede kwam. De wedstrijd was slordig van beide kanten, waren er veel kleine overtredingen en foutieve passes waarbij ook de irritatie in de wedstrijd hand over hand toenam. Beide teams kregen nog wel kleine kansen maar slaagden er niet meer in een goede aanval op te zetten. Terwijl er noodgedwongen gewisseld moest worden door EMK na een blessure bij Luke Hilt, waren enkele omzettingen noodzakelijk waarmee het laatste gevaar uit de aanval moest komen van Sjef Sanders. In de absolute slotfase van de wedstrijd was er nog een donker moment van zware wederzijdse irritaties waarbij er een speler van beide teams met een rode kaart het veld moest verlaten: dit hoort duidelijk niet thuis op de amateurvelden! Het restant van de wedstrijd was voor de statistieken, door voorgaande situatie deed het resultaat van de wedstrijd er feitelijk niet meer toe.