EMK – Sterksel 6 – 1

Geplaatst op: zondag 27 november 2022 om 18:15.

In de openingsfase van de wedstrijd waren beide teams nog aardig aan elkaar gewaagd en hielden elkaar behoorlijk in evenwicht. Na een kwartier spelen was de eerste grote kans voor Sterksel maar de bal werd voorlangs het doel van EMK geschoten. Direct hierna was het aan de andere kant raak, nadat Rick van den Bogaard met een individuele actie de eerste kans voor EMK afmaakte; 1-0. Sterksel had direct erna de stand weer gelijk kunnen trekken maar deze kans werd over het doel van EMK gekopt. Opnieuw stond Rick van den Bogaard aan de basis van het tweede doelpunt van vanmiddag met een prima assist op Steve de Ronde die uit een  aanval de 2-0 maakte. Met deze stand werd tevens de ruststand bereikt.

Direct na rust werd de wedstrijd beroofd van het laatste stukje spanning toen Kevin Aarts uit een vrije trap de 3-0 liet noteren. Uit de eerstvolgende aanval van EMK zette Rick van de Bogaard en Kevin Aarts een prima aanval op die door eerstgenoemde vanaf de achterlijn voor het doel werd gebracht waar laatstgenoemde de voorzet omzette in een doelpunt; 4-0. Beide EMK aanvallers konden elkaar vanmiddag prima vinden en lieten dat even erna opnieuw zien, waarbij het volgende doelpunt van EMK een hattrick voor Kevin Aarts betekende: 5-0. Ondanks deze ruime stand, slaagde Sterksel erin de eretreffer te maken na een goed uitgevoerde aanval; 5-1. In de slotfase van de wedstrijd kreeg EMK een penalty die door de keeper van Sterksel werd gestopt. Een getergde Rick van den Bogaard nam hierna sportieve revanche voor zijn gemiste pingel en liet met een prachtig afstandsschot de eindstand noteren: 6-1.

De individuele kwaliteit gaf vanmiddag de doorslag op een nat en koud Wettenseind.