EMK – SVSOS 1 – 3

Geplaatst op: zondag 25 september 2022 om 20:55.

Vanmiddag stond de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma tegen de gasten uit Biest-Houtakker. Of het door de spanning voor de eerste wedstrijd of door de hoge verwachtingen van dit seizoen kwam is niet helemaal duidelijk, maar EMK had vanmiddag grote moeite om in haar spel te komen. Er was veel onrust aan de bal, veel balverlies en onzuivere passing aan de kant van EMK. De gasten konden daar niet veel tegenover zetten, maar waren bij de spaarzame uitvallen gevaarlijker dan EMK. Na een corner van SVSOS werd de bal uitverdedigd, maar de afvallende bal verdween via een been in het doel van EMK, 0-1. Kort hierna moest EMK met 10 man verder. Zonder verdere bijzonderheden werd de rust bereikt.

Na rust kwam EMK niet lekker uit de kleedkamer en na een fout achterin verdubbelde SVSOS de score, 0-2. Hierna nam EMK het initiatief over, werd het veldspel niet echt heel veel beter maar slaagde de ploeg er wel in om meer druk op het doel van SVSOS te zetten. Zo’n twintig minuten voor tijd kreeg EMK een vrije schop, die door Kevin Aarts moeiteloos werd ingeschoten en de aansluiting een feit was, 1-2. In de fase hierna kreeg EMK tot 2x toe enkele grote kansen op de gelijkmaker, maar zowel de keeper van de tegenstander als de lat voorkwamen de gelijkmaker. EMK ging achterin één tegen één spelen om een overwicht op het middenveld te creëren, maar waar ook het risico op een tegenaanval in zat opgesloten. Bij één van de tegenaanvallen gooide SVSOS de wedstrijd in het slot, 1-3.