EMK – Terlo 2 – 4

Geplaatst op: zondag 11 december 2022 om 20:00.

In een enerverende wedstrijd zorgden beide teams voor een aantrekkelijke wedstrijd als slot van de eerste seizoenshelft, waarbij voor beide supportersgroepen er genoeg te genieten viel . Vanaf de openingsfase was het met name EMK dat het initiatief had en de wedstrijd dicteerde wat resulteerde in de terechte openingstreffer van Tayfun Yilmaz; 1-0. Ook in de fase hierna was het met name EMK dat wellicht recht had op meer, maar Terlo de schade beperkte en zelf ook kansen kreeg op een tegendoelpunt. Zo was er na een half uur spelen een vrije doelkans voor Terlo waarbij de ‘zekere’ gelijkmaker werd voorkomen door een fantastische redding van Kostas Triantos, waardoor EMK na een prima eerste helft met een 1-0 ruststand de rust inging.

Direct na rust was het Terlo dat veel beter uit de kleedkamer kwam en met veel energie en strijdlust de wedstrijd deed kantelen, met een snelle gelijkmaker (1-1) en snel hierna na een terecht toegekende strafschop direct de leiding nam in de wedstrijd (1-2). Na een kostbare fout achterin bij EMK leek de beslissing in de wedstrijd gevallen (1-3) en was er met nog een twintig minuten te spelen de definitieve beslissing daar, nadat Terlo na een vrije trap op de rand van de 16-meter de bal prima werd afgerond (1-4). In de slotfase van de wedstrijd was er nog wat tumult na een uitsluiting voor Terlo en EMK dat de aansluitingstreffer maakte (2-4, doelpunt Kevin Aarts uit de toegekende strafschop), maar feitelijk was deze wedstrijd al gespeeld en beslist door de beslissende fase net na rust.

Nu winterstop en daarna de tweede seizoenshelft weer oppakken met nieuwe energie mannen!