EMK – Tivoli 9 – 0

Geplaatst op: maandag 20 mei 2024 om 22:15.

Aan de ene kant was er het slot van de competitie waarbij Tivoli zich voorbereid op de nacompetitie, maar aan de andere kant was er de laatste thuiswedstrijd van hoofdtrainer Ronnie Jansen aan de kant van EMK dat voor menig speler aan de kant van EMK iets extra’s betekende. Zo verschenen er aan de kant van EMK met Rainer van Bergen, Tommie van Elst, Christian Messerschmidt, Sjef Sanders en de tevens aan het einde van het seizoen afscheid nemende Tayfun Yilmaz, de nodige seizoenen voetbalervaring in het veld als eerbetoon aan de oud-voetballer en scheidend trainer Ronnie Jansen. De openingsfase was voor een fel Tivoli wat vanmiddag ook het momentum wilde meenemen richting het slot van de competitie, maar al snel was het EMK dat duidelijk maakte dat het vanmiddag extra kleur wilde geven aan het einde van het seizoen. EMK maakte als snel de intenties duidelijk vanmiddag en na de eerste doelkans van Julian Scholz die voorbij ging aan Tommie van Elst, werd de eerst volgende doelkans door de van eigen helft prima afgemaakt door Sjef Sanders; 1-0. Vlak erna was er een soortgelijk moment dat ook overeenkomstig werd afgerond door Tommie van Elst; 2-0. Tivoli probeerde nog wel terug in de wedstrijd te komen, maar veelvuldig vond het in Niels van Schaijik een belangrijk sta in de weg, die op belangrijke momenten er gewoon stond. Nog voor rust besliste EMK de wedstrijd met opnieuw een moment waarop de buitenspelval prima werd omzeilt en Julian Scholz de 3-0 voorsprong aantekende. Direct hierna was er een kopie van de voorgaande situatie en was het Tommie van Elst die afrondde; 4-0. Nog voor rust maakte EMK aan alle illusies een eind, door met een prima aanval via Lucas van der Leij (weggestuurd door Christian Messerschmidt), opnieuw de afronding te vinden door Tommie van Elst; 5-0.

Na rust zakte het tempo in de wedstrijd enigszins en werd het meer een gala voorstelling van EMK waarbij de uitslag er in feite niet meer toe deed. Toch waren er nog enkele hoogstandjes te noteren: zo was er een prima actie van Julian Scholz die Tommie van Elst in staat stelde om te scoren (6-0), maakte Rick Slaats praktisch uit stand de 7-0 en pikte Tayfun Yilmaz in alle feestvreugde ook nog een doelpuntje mee; 8-0. In de slotfase was er een goede actie die werd doorgezet door Tommie van Elst en prima werd afgerond door Thijm Olfers; 9-0. In de slotfase probeerde Tivoli de spreekwoordelijk eer nog te reddden maar stond Niels van Schaijik de eretreffer in de weg. Het eindsignaal betekende de start van de festiviteiten aan de kant van EMK, waarbij de klanken en emoties bij het ‘afscheid nemen bestaat niet’, extra kleur gaven aan het ’thuisafscheid’ van scheidend hoofdtrainer Ronnie Jansen.