EMK – Tongelre (1e ronde KNVB Beker): 4 – 0

Geplaatst op: maandag 22 augustus 2016 om 17:00.

Vroeger was de derby tegen de buren van Tongelre altijd een pittig treffen met veel strijd. Dat was nu niet het geval, daar EMK de partij was die het spel dicteerde. De teamleden van Tongelre kwamen al snel op achterstand door een overtreding op Tom van Elst in het strafschopgebied. De penalty werd in de 13e minuut perfect genomen door Rick Slaats (1-0). EMK bleef komen en werd beloond in de 34e minuut met een doelpunt van Ruud Boerema die een eerste poging zag stranden op keeper Aoussar van Tongelre, maar in de rebound alsnog kon scoren (2-0).

Het spelbeeld veranderde weinig in de tweede helft, waarbij Tongelre nog maar met moeite van de eigen helft kon komen. In de 53e minuut was er een geweldig doelpunt van Tom van Elst. Tot verbazing van velen werd dit afgekeurd wegens buitenspel. De kansen bleven komen voor EMK. In de 63e minuut kwam de 3-0 met een afstandschot van Robert van de Ven en één minuut later was het 4-0 met een doelpunt van Christian Messerschmidt op aangeven van Tom van Elst. Ondanks kansen voor EMK werd hierna niet meer gescoord. Alle spelers van EMK presteerden goed, met een opvallend positief optreden van Tom Diender centraal in de verdediging.

Uitermate sportieve wedstrijd met de excellente scheidsrechter B. Schepers.

EMK - Tongelre