EMK – Vessem 0 – 1

Geplaatst op: maandag 15 april 2019 om 12:45.

EMK begon goed aan de wedstrijd. In de 6e minuut kwam Bas Verberne voorbij de keeper

, maar de inzet werd van de doellijn gehaald door een verdediger. Drie minuten later was er eenzelfde scenario voor Kevin Aarts: ook zijn inzet werd van de doellijn gehaald. Er waren nog kansen voor Eric Ribot en Rick Slaats: de keeper van Vessem stond een doelpunt in de weg. Een kopbal van Bas Verberne vloog in de 42e minuut rakelings langs het doel. Vessem had in de eerste helft weinig laten zien. Na de rust begon de tegenstander EMK onder druk te zetten. In de 51e minuut was een geweldige redding nodig van EMK keeper Steven Baggermans op een goed geplaatste kopbal. De wedstrijd was meer in evenwicht in de tweede helft. Een kans voor Rick Slaats ging voorlangs het doel van Vessem. In de 62e minuut moest aanvoerder Christian Messerschmidt het veld verlaten met enkelletsel na een overtreding. Men miste direct bij EMK zijn actieradius. Er kwamen hierna kansen voor EMK en Vessem. In de 89e minuut ging Vessem aan de haal met een fortuinlijke overwinning, door een inzet van dichtbij uit een hoekschop 0-1. EMK claimde een voorafgaande overtreding, maar dat werd weggewuifd door de scheidsrechter: feit is dat Rick Slaats hierbij ook de overvolle blessureboeg van EMK mocht bezoeken. In blessuretijd kon EMK de gelijkmaker niet forceren. Aanstaande zaterdag om 18:30 is de terugwedstrijd uit tegen Vessem: een gelegenheid om op sportieve wijze revanche te nemen.